La marca de joieria i accessoris Tous, amb seu a Manresa, ha creat un "hub digital" al centre de Barcelona amb l'objectiu d'atreure talent digital i desenvolupar nous projectes innovadors de la mà de les noves tecnologies.

La presidenta de Tous, Alba Tous, ha explicat a que des d'aquest centre es vol "innovar" en el sentit més ampli de la paraula, ja que l'empresa aposta, entre d'altres coses, per l'omnicanalitat, el canal digital i la innovació de processos.

El "hub digital" funciona des de fa un mes i hi treballen una vintena de persones, en unes oficines situades molt a prop de la botiga que la marca té a la confluència de l'avinguda Diagonal amb la Via Augusta, a la capital catalana.

"És un espai col·laboratiu", ha dit Alba Tous, en què poden treballar al costat d'empleats de Tous proveïdors o 'startups', amb els quals desenvolupen idees conjuntament.

El conseller delegat de Tous, Carlos Soler-Duffo, ha assegurat que la recerca de talent digital "és difícil", per la qual cosa l'empresa ha optat per crear aquest centre a Barcelona perquè els treballadors no hagin d'anar a Manresa (Bages), on l'empresa té les seves oficines centrals.

"El talent costa captar-lo i tu com a empresa intentes posar les millors condicions per atreure aquest talent costi el que costi", ha afegit Alba Tous.

Soler Duffo ha recordat que Tous ja va crear l'any passat un comitè digital dins l'estructura de la companyia i va fitxar a Carolina De la Calzada com a directora de Negoci Digital per enfortir aquesta àrea de negoci.

Tous va tancar l'any 2018 amb un benefici net consolidat de 27,3 milions d'euros, un 120% més que l'any 2017, quan es van registrar diverses despeses extraordinàries que, sense tenir-los en compte, haurien suposat un increment dels guanys del 38%