La marca de joieria i accessoris Tous preveu obrir mig centenar de botigues aquest 2019, un any en què espera consolidar la seva presència a països com Rússia, Polònia o Colòmbia. L'empresa, que té la seu central a Manresa i va tancar el 2018 amb un benefici rècord de 27,3 milions d'euros, també ha anunciat la creació d'un hub digital a Barcelona per desenvolupar projectes innovadors.

Tous, que l'any que celebra el seu centenari, ha dut a terme els darrers anys un important esforç per impulsar la seva presència internacional, fins al punt que la signatura opera actualment a 54 països a través de botigues pròpies i franquiciades i dos de cada tres establiments estan situats a l'estranger.

Espanya, Mèxic, Rússia, Polònia, Puerto Rico, Portugal i Aràbia Saudita constitueixen ara els principals mercats geogràfics de Tous, que encara que no tanca la porta a arribar a nous països, aposta per consolidar la seva activitat a les regions on està present i que presenten un major potencial de creixement, com és el cas de Llatinoamèrica i l'est d'Europa.

"Aquest serà un any de consolidar la nostra marca a molts països, un any d'establir-nos bé allà on no ho som, un any de continuïtat", explica en una entrevista amb Efe la presidenta de Tous, Alba Tous, que aspira a seguir creixent a països com Rússia, la República Txeca, Polònia, Mèxic, Portugal o Colòmbia.

"No volem basar el creixement de l'empresa només en quins països entrem o no (...). Ara no necessitem moltes banderes noves", diu el conseller delegat de la firma, Carlos Soler-Duffo, que recorda que l'objectiu de la empresa és augmentar la rendibilitat i que això s'aconsegueix "si ho fas bé on estàs present".

La xarxa de botigues

En aquesta estratègia de consolidació internacional, Tous preveu obrir al llarg de 2019 mig centenar de noves botigues, que se sumaran a les prop de 700 que té actualment.

"Hem tingut anys de creixement de cent botigues, però ara cal establir molt bé les que tenim. L'objectiu no han de ser les xifres, sinó pair el que tenim", insisteix Alba Tous.

Tous també es proposa augmentar la seva presència a la Xina, un mercat "diferent", on "tot va molt ràpid", en paraules de Soler-Duffo, en què la companyia té 20 botigues, majoritàriament a la ciutat de Xangai.

"Hem volgut estar molt ben posicionats a Xangai i una vegada tinguem aquest mercat una mica dominat, llavors podrem començar a créixer fora", indica Alba Tous, segona filla del matrimoni format per Salvador Tous i Rosa Oriol, que presideix la companyia des de l'any 2008, quan el seu pare va decidir cedir el lideratge de l'empresa a la tercera generació familiar.

Alba Tous subratlla que el grup està molt enfocat a "invertir en marca" i que això passa per potenciar la xarxa comercial, però també la formació, amb iniciatives com l'Escola Tous de Joieria i Oficis Artesans, que va crear el 2017, i el màrqueting .

En aquest sentit, Tous ha fitxat l'actriu Emma Roberts, neboda de l'oscaritzada Julia Roberts, com a protagonista de la seva nova campanya publicitària, prenent el relleu de la també actriu Gwyneth Paltrow.

L'acció servirà per presentar el nou posicionament de la marca, que vol dirigir-se a un públic més jove i transmetre els valors de naturalitat, autenticitat, transparència, modernitat i personalitat, explica Carlos Soler-Duffo, que va assumir el càrrec de conseller delegat el passat mes de febrer, tot i que es va incorporar a l'empresa fa set anys.

Tous, que abandera el segment del "luxe assequible", va tancar 2018 amb un benefici de 27,3 milions d'euros, un 120% més que l'any 2017, en què es van registrar diversos fets extraordinaris que, sense tenir-los en compte, haguessin suposat un increment dels guanys del 38%.

Pel que fa a les vendes, aquestes van arribar als 396.400.000 d'euros, un 4,5% més que l'any anterior.

Totes les categories de producte de la marca -joieria, rellotgeria, bosses i complements- van registrar creixements, especialment la joieria, les vendes van augmentar un 4,4% i suposen ja un 67% del total de la facturació.

"2018 ha estat un any molt bo i en 2019 portem la mateixa línia", assegura el primer executiu de la firma, que recorda que la marca ha invertit uns 50 milions d'euros l'últim any i que aquest exercici es mantindrà aquesta tendència.