La darrera reunió que van mantenir ahir els vigilants de l'Aeroport del Prat i l'empresa adjudicatària del servei Trablisa per evitar la vaga indefinida a partir de demà va acabar sense acord.

L'assessor del comitè de vaga, Juan Carlos Giménez, va lamentar que la negociació amb l'empresa ha estat «impossible» i que Trablisa «no té cap intenció d'arribar a un acord favorable amb els treballadors».

La proposta que va fer l'empresa en la trobada que les parts van mantenir als serveis territorials del departament de Treball tampoc va incloure les demandes de cobrar un euro més per hora ni una plaça d'aparcament.

Els treballadors celebraran avui una assemblea en què previsiblement votaran a favor d'anar a la vaga a partir de demà a la mitjanit. Precisament, dimarts, el Govern espanyol va dictar els serveis mínims, que seran del 90%, fet que va provocar les crítiques dels vigilants, que consideren que són «abusius».

Proposta «mínima»

L'assessor del comitè de vaga va subratllar que la proposta de l'empresa és «mínima», ja que no contempla «res del que demanen els treballadors». En aquest sentit, va lamentar que l'empresa estigui «tan ferma» amb el suport d'Aena i de la delegació del Govern espanyol.

«Tot són pilotes fora», va retreure Giménez a la direcció de Trablisa, tot afegint que en cas que l'assemblea decideixi demà que manté la vaga, «s'intentarà» complir els serveis del 90%, malgrat la manca de personal per fer-ho, ja que molts treballadors estan de vacances o de baixa.

Amb tot, l'assessor de vaga va apuntar que l'empresa s'ha compromès a pagar els plusos dels sous dins de la nòmina dels mesos pertinents a partir d'octubre i a revisar la paritat en la contractació.

Els «esforços» de l'empresa

Al seu torn, la directora de Recursos Humans de Trablisa, Pilar Albacete, va defensar que l'empresa ha complert amb el que s'havia acordat a la reunió de la setmana passada i ha donat solucions «a totes les qüestions operatives».

Així mateix, Albacete va criticar que el comitè de vaga s'hagi «enrocat» en la qüestió econòmica i li va demanar que valori els «esforços» que fa l'empresa per arribar a un acord.

Trablisa reitera que està complint amb el conveni col·lectiu i amb el laude dictat el 2017, aleshores sota la direcció de l'adjudicatària Eulen. «Demanem al comitè de vaga que abandoni la convocatòria de vaga i torni a la via negociadora per no perjudicar els treballadors ni els usuaris de l'aeroport de Barcelona», va reblar Albacete.

L'empresa adjudicatària dels filtres de seguretat i els controls d'accés a l'aeroport esgrimeix que la plantilla, respecte a la de fa dos anys, ha passat de 350 vigilants fins als 505 actuals, fet que suposa un augment del 44%, mentre que el trànsit de passatgers s'ha incrementat un 5,64% en el mateix període.

Sobre les reclamacions de paritat, l'empresa afirma que la mitjana al sector és del 13% de dones mentre que en el cas del Prat arriben al 38%, si bé fonts de l'empresa admeten que cal seguir treballant en aquest sentit.

Entre les principals reivindicacions dels treballadors, hi ha la demanda de més paritat en els llocs de feina i rotacions de plantilla per repartir la càrrega de feina. A més, reclamen un increment salarial d'un euro a l'hora i una plaça d'aparcament gratuïta durant la jornada laboral.

«Tot en contra

L'assessor del Comitè de Vaga de Trablisa, Juan Carlos Giménez, ja va expressar abans de la reunió que els vigilants dels controls de seguretat del Prat esperaven que l'empresa fes una «proposta de mínims».

En una atenció als mitjans abans de començar la mediació, Giménez va declarar que els treballadors ho tenen «tot en contra» en les negociacions amb Trablisa. «L'empresa portarà una proposta de mínims per dir que negociem, però no tenim esperances que sigui de profit per als treballadors», va afirmar.