El port de Barcelona ha rebut 2,4 milions de passatgers fins al juliol, una xifra que inclou tant els usuaris de ferris com els de creuers, xifra que suposa el 3,4% més respecte del mateix període de l'any passat, segons les autoritats del port.

Els viatgers de ferris han crescut el 6,4%, mentre que pel que fa als creueristes l'augment ha estat del 2,1%.

D'altra banda, la infraestructura ha canalitzat, els primers set mesos de l'any, un total de 2 milions de TEU (acrònim anglès que significa unitat equivalent a vint peus), una xifra que suposa un creixement del tràfic de contenidors del 2,8%.

L'increment respon principalment a l'evolució dels contenidors plens d'importació, que han crescut el 3,7%, mentre que els contenidors plens d'exportació han experimentat un descens del 5,8%, i els de transbordament es mantenen estables (-0,4%).

Països més dinàmics

Entre els països més dinàmics en els seus intercanvis amb el port de Barcelona destaquen l'Aràbia Saudita (+9,2%), el Japó (+8%), els Estats Units (+7,8%) i Egipte (+6%).

El tràfic total del port, que inclou tots els segments de càrrega, ha registrat 40,6 milions de tones, un resultat que es manté estable respecte a l'any anterior. Concretament, els líquids a granel han augmentat l'1,9%, sobretot per l'increment d'hidrocarburs com el gasoil (+11,9%) i el gas natural (+3,5%), a més a més d'altres productes com els biocombustibles (+138,5%) i els olis i greixos (+21,1%).

Les autopistes del mar que connecten Barcelona amb diverses destinacions d'Itàlia i del nord d'Àfrica han transportat 247.213 unitats de transport intermodal (UTI), equivalents a camions, plataformes o remolcs. Aquesta xifra es tradueix en un lleuger descens (-1,6%) respecte al 2018.