El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va assegurar ahir que si Ryanair finalment presenta un ERO «no podrà fer el que li doni la gana», i va afegir que el Govern seguirà de prop que s'acompleixin tots els requisits legals.

En declaracions a TV3, Calvet va explicar que no tenen «informació directa» per part de la companyia sobre «l'eventual» tancament de la base a Girona i que es van assabentar del mateix a través del comunicat que la companyia va enviar als treballadors.

Ahir, el secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, va reunir-se a Dublín amb la companyia per conèixer de prop els detalls.

Calvet va explicar que l'objectiu de la trobada d'ahir és «conèixer els plans i gestionar un eventual tancament», així com si la companyia té intenció de presentar «immediatament» un ERO que afectaria unes 160 persones. Calvet va assegurar que estan «preocupadíssims» per la possibilitat que es presenti aquest expedient.

El conseller va recordar que tenen convenis de promoció amb Ryanair, i amb altres compa-nyies, als aeroports de Girona i Reus. «Tenim contractes vigents, heu anunciat que voleu tancar la base, què significa tot això?», va exemplificar Calvet com a qüestions que cal plantejar a l'aeronlínia irlandesa. Calvet va afegir que volen afrontar la situació «en primera persona» i «prendre les regnes de la situació». El conseller de Territori i Sostenibilitat va reconèixer que els convenis de promoció «no estan lligats a la base», però va insistir que l'objectiu del Govern és mantenir l'activitat que hi ha hagut fins ara, amb uns 125-130 vols setmanals i un impacte econòmic d'uns 500 milions d'euros, segons dades del 2017.

D'altra banda, el sindicat USO Ryanair va presentar ahir a la Guàrdia Civil una denúncia contra l'aerolínia de baix cost per vulnerar el dret de vaga en reprogramar un vol amb origen a Girona. Segons el sindicat, el vol havia de sortir de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar diumenge a 1/4 de 7 de la tarda en direcció a East Midlands i, posteriorment, fer el trajecte de tornada. El sindicat va lamentar que la companyia no va trobar tripulants de cabina per operar el vol amb origen Girona arran de la vaga. Per això, van exposar que, per evitar cancel·lar-lo, van retardar el vol de sortida perquè, així, el vol des d'East Midlands arribés primer a Girona amb tripulació de cabina a bord des d'Anglaterra i després pogués operar l'altre enllaç, encara que suposés anar amb retard.