El president de Seat, Luca de Meo, va augurar ahir que la fàbrica de Martorell (Baix Llobregat) produirà durant els propers anys a capacitat màxima, a un ritme d'uns 500.000 cotxes anuals, donant així garanties d'ocupació, «si no hi ha una caiguda brutal del mercat».

De Meo va presumir de la bona salut de la marca espanyola al Saló Internacional de l'Automòbil de Frankfurt, on va apuntar que Seat tancarà el 2019 amb un nou rècord de vendes, i en suma ja quatre de seguits, mentre està immersa en una ofensiva de productes en un context de desacceleració del mercat a Europa.

«Tindrem la fàbrica plena durant uns anys. Si no hi ha una caiguda brutal del mercat, tindrem una planta amb mig milió o més d'unitats a l'any. Quan vaig arribar a Seat (2015) estàvem en 350.000 i hem fet créixer la capacitat productiva en un 60%», va assegurar en declaracions als periodistes.

En l'actualitat, Martorell, la fàbrica més gran de cotxes i industrial d'Espanya, té tres línies, en les quals s'acoblen l'Arona i l'Ibiza; el León i el Formentor (el 2020), i l'Audi1.

El màxim directiu de Seat va destacar que els últims anys la marca ha contractat uns 1.600 empleats i assegura que no fitxen la gent per fer-los fora «al cap de dos anys».

Després d'assenyalar que la planta s'ha mantingut oberta tot el mes d'agost per primera vegada en la seva història per fer front a la demanda, el màxim directiu de Seat va afirmar que la marca se sent també «en una posició de força» en el Grup Volkswagen, cosa que el fa ser optimista respecte al futur malgrat els núvols grossos.

Fent un símil amb el futbol, va assenyalar: «La primera meitat del partit l'hem jugat bé i ara falta la segona part. El partit ara serà difícil, plourà i farà fred», va insistir, en referència a la conjunció de factors negatius com un mercat a la baixa, l'increment dels costos d'R+D per l'aposta per l'electrificació i eventuals multes per incompliment de la normativa europea d'emissions de CO2.

Entre les claus que expliquen el bon moment que viu Seat en un moment de desacceleració i fins i tot de caiguda de vendes (l'agost es va tancar a Espanya amb una reducció del 30%), De Meo va esmentar la confiança del Grup VW en Seat i una «molt bona» estructura de costos, amb la flexibilitat que dona disposar de plantes de cost més baix com les de Portugal o Txèquia.