El conseller delegat de Cupra i vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths, assegura que Seat s'està preparant per arribar a la Xina «d'aquí dos o tres anys», mentre que Cupra aterrarà al mercat xilè durant «els propers mesos».

Griffiths destaca que Seat ha de tenir una presència geogràfica més diversificada i créixer més enllà d'Europa. «Ho estem fent al Nord d'Àfrica, estem impulsant el nostre desenvolupament a Llatinoamèrica i ens estem preparant per arribar a la Xina d'aquí dos o tres anys», afirma.

En el cas de Cupra, Griffiths apunta que actualment té 230 punts de venda i arribarà a Xile durant «els propers mesos», per desembarcar després a Colòmbia. De cara al tancament d'any, la companyia té l'«ambició» que entre el 10% i el 20% de les vendes totals de Seat correspongui a Cupra.

El directiu va indicar, en una entrevista a Europa Press, que totes dues marques estan compromeses amb el vehicle elèctric, i va reclamar una transició «ordenada» cap a una nova mobilitat i la garantia que es respecti el principi de neutralitat tecnològica. Griffiths afirma que Seat i Cupra llançaran sis models 100% elèctrics i híbrids endollables a principis del 2021. «I n'arribaran més en el futur». «El nostre compromís és molt clar i el que necessitem de l'Administració és una transició ordenada cap al vehicle elèctric i la garantia del principi de neutralitat tecnològica. Alhora, Espanya necessita urgentment rejovenir el seu parc automobilístic per rebaixar les emissions. El 20% dels vehicles que circulen per les carreteres espanyoles genera el 80% de les emissions», argumenta.

A més, va dir que el 'concept car' Cupra Tavascan, presentat a Frankfurt, és el «millor exemple» que Cupra i el vehicle elèctric són «perfectament compatibles». «Amb el Cupra Tavascan vam mostrar la nostra ambició i la nostra visió de cap a on pot avançar la marca durant els propers anys», i va subratllar que, a partir del 2020, també arribaran versions híbrides endollabes del Formentor i del Cupra León.

«Els resultats de Cupra fins avui estan superant les nostres expectatives inicials. Entre els mesos de gener i d'agost d'aquest any, Cupra ha venut més de 17.000 cotxes, amb un increment superior al 70% respecte al mateix període de l'any passat. Quan queden quatre mesos per acabar el 2019, Cupra ja ha superat el volum de vendes de tot l'any 2018», va explicar durant l'entrevista.