Proporcionar menjar o fruites als empleats a l'oficina millora les relacions entre equips i augmenta la seva satisfacció i compromís amb l'empresa, segons l'informe «El ROI dels àpats corporatius», elaborat per Deliveroo.

Segons l'informe, nou de cada deu entrevistats considera que l'impacte sobre la productivitat que té el menjar és alt o molt alt.

El head of Deliveroo for business, Ignacio Zaera, va explicar durant la presentació de l'estudi que ratifica que disposar d'un servei de delivery a l'oficina «no només estalvia temps i diners als empleats, sinó que a més els permet consolidar les relacions amb els seus companys i tenir cura més el que mengen».

Un 85% dels enquestats va defensar la varietat de l'oferta i l'estalvi de diners que suposa aquesta pràctica.

Paral·lelament, un 74% va indicar que valora l'estalvi de temps, el 69% va identificar com a element de valor el fet de compartir àpats amb els companys i un 63% va apuntar a la millora de la dieta com un valor afegit.

Un 60% dels entrevistats assegura que des que han implantat un servei de menjar a l'oficina, ja sigui fruita, dinars, sopars o càtering, l'ambient de treball amb els empleats ha millorat. Aquesta valoració és més elevada quan es tracta de companyies que ofereixen dinars per als seus empleats, que frega el 70%.

L'informe estableix que és cada vegada més comú que els empleats mengin en menys temps, fan servir una mitjana d'entre 30 i 60 minuts (71,4% dels enquestats) o menys de 30 minuts (22,9%). Deliveroo indica que és estrany que el temps mitjà de menjar superi els 60 minuts, ja que tot just representa el 5,7% i mai supera els 120 minuts.

Aquestes dades confirmen la tendència que els treballadors escurcen l'hora del menjar per reduir l'extensió de la seva jornada laboral.

A més, l'informe revela que a Espanya el lloc preferit per menjar dels empleats és l'oficina.