El comerç electrònic va facturar 10.969 milions d'euros durant el primer trimestre de l'any a l'Estat, el 22,2% més que en el mateix període de l'any passat, segons ha informat la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Els sectors amb ingressos més alts van ser les agències de viatge i operadors turístics (15%), el transport aeri (9,1%) i les peces de roba de vestir (5,9%).

D'altra banda, en els tres primers mesos de l'any es van registrar més de 203 milions de transaccions, gairebé el 30% més que en el primer trimestre del 2018. El transport terrestre de viatgers va liderar el rànquing per compra-vendes (7,3%).

Pel que fa a la segmentació geogràfica, els portals de comerç electrònic de l'Estat van concentrar el 52,1% dels ingressos i el 47,9% restant van ser de compres amb origen espanyol fetes a portals de comerç electrònic a l'exterior. El saldo net (diferència entre el que es compra des de l'estranger a portals espanyols i el que es compra des de l'Estat a l'estranger) mostra un dèficit de 3.077 milions.

Per transaccions, el 42,1% de les compravendes es van registrar en portals espanyols i el 58% de l'estranger.

D'altra banda, el volum de negoci de les transaccions amb origen l'Estat i dirigides a l'exterior va ser de 5.253 MEUR, el 23,8% més que en el primer trimestre del 2018. La gran majoria d'aquestes compres van a la Unió Europea (UE) i són principalment de transport aeri (12,4%), peces de roba de vestir (8%) i jocs d'atzar i apostes (5,8%).

Les vendes de l'exterior a portals espanyols van suposar 2.176 milions, el 36,6% més que en el primer trimestre del 2018. El 68,5% d'aquestes provenen de la UE. A més, el 67,8% estan relacionades amb el sector turístic.

El comerç electrònic fet dins de l'Estat i a portals de l'Estat va facturar 3.540 milions, gairebé el 13% més. Un cop més el sector turístic encapçala el rànquing, amb el 25,9% del total, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (6,7%).