La Plataforma en Defensa de les Pensions i els Drets de la Gent Gran de Manresa reclama a l'Ajuntament de Manresa «la revisió dels mecanismes de contractació pública per tal de garantir que les empreses que gestionen serveis compleixen totes les seves obligacions laborals». La plataforma es manifesta així arran del cas de l'empresa dedicada a l'atenció domiciliària Monserveis, denunciada per tenir 52 treballadores sense alta a la Seguretat Social. D'aquestes, a més, 30 no tenien autorització administrativa per residir ni treballar a l'Estat; 13 no van ser donades d'alta amb caràcter previ a la prestació; 8 rebien prestacions per desocupació i 1 en rebia una per discapacitat.

La plataforma denuncia les «males pràctiques» de l'empresa que, assegura, «són habituals en aquest sector» i «són possibles per l'existència d'empresaris poc o gens escrupolosos, però també perquè existeixen un conjunt de situacions que creen les condicions per a la seva existència».

El col·lectiu demana, a més, «la millora de les cobertures dels serveis d'assistència a domicili que es gestionen amb diners públics per tal que hi arribin amb la necessària intensitat i qualitat a tota la població que ho necessiti, oimés quan un estudi recent del mateix Ajuntament ha posat en evidència l'existència d'importants dèficits d'atenció en aquest sector». També exigeix a l'Ajuntament de la capital del Bages «la revisió del protocol de seguiment de les empreses que signen convenis amb l'Ajuntament, especialment en el marc dels programes d'assistència a domicili».

A més, la plataforma reclama al govern municipal «la creació de programes d'inserció laboral, especialment adreçat al col·lectiu de dones sensepapers per tal que aquestes trobin oportunitats laborals sense haver de caure en les xarxes d'empresaris sense escrúpols que exploten les seves necessitats».