El model d'aerolínies de baix cost es ressent; així, davant d'un creixement de l'1% en els nou primers mesos de l'any fins als els 38,9 milions de passatgers, les compa-nyies tradicionals aèries han crescut el 7,3% i han superat els 35,4 milions de passatgers, segons les dades d'un informe elaborat per Turespaña, organisme dependent del ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

El setembre les aerolínies de baix cost van transportar 5 milions de passatgers, la qual cosa suposa un descens del 0,6%. Per la seva banda, les companyies tradicionals van traslladar més de 4,6 milions de passatgers, el 5,4% més. El setembre es van registrar 9,6 milions de passatgers aeris, el 2,2% més. Les principals compa-nyies de baix cost (Ryanair, Vueling i Easyjet) van suposar el 32,7% del total del flux aeri de passatgers internacionals rebut a l'Estat el setembre. Aquestes companyies continuen liderant el transport de baix cost en aglutinar al 62,8% del total de passatgers que van viatjar en una companyia de baix cost amb destinació a Espanya. Vueling i Ryanair van mostrar una evolució positiva, en canvi Easyjet encadena sis mesos de descensos consecutius. Entre gener i setembre de 2019 Espanya va rebre 74,3 milions de passatgers internacionals, el 3,9% més que en el mateix període de l'any anterior.