Catalunya es promociona des d'ahir a la fira World Travel Market de Londres, una de les més importants del món, per intentar mantenir l'atractiu per al turista britànic en un context d'alentiment causat pel Brexit i la caiguda de l'operador turístic Thomas Cook.

Entre gener i setembre van arribar a Catalunya més d'1,6 milions de turistes britànics, el 2,5% menys que en el mateix període del 2018.

Tot i aquesta davallada, el Regne Unit continua representant el segon mercat emissor de turistes estrangers al territori. Al mateix temps, i malgrat la caiguda en visitants, els turistes britànics a Catalunya gasten més, fins a representar el 9,5% del mercat, i situar el Regne Unit com a tercer mercat en volum, després de França i Estats Units. En concret, la despesa total en els primers nou mesos de l'any ha superat els 1.660 milions d'euros, un 3,7% més que en el mateix període de l'any passat.

En aquest context, l'Agència Catalana de Turisme (ACT) participa a la fira amb un estand de 300 metres quadrats, amb l'exposició de nou marques turístiques catalanes i una trentena d'empreses i entitats del sector turístic català.

«Estem treballant perquè Catalunya sigui una de les tres millors destinacions de la Mediterrània amb capacitat suficient per mantenir la competitivitat i per afrontar nous reptes», va assegurar la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en la inauguració de l'estand.

La consellera, acompanyada del director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, va mantenir diverses reunions amb operadors turístics britànics i representants de delegacions de turisme de Catalunya amb l'objectiu de «prendre el pols» al mercat.

Per la seva banda, la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va posar en relleu «la bona salut del sector turístic» i va destacar especialment la «recuperació» de Catalunya. Entre gener i setembre, el territori ha acollit més de 15,6 milions de visitants, amb un increment del 0,6% respecte al mateix període de l'any passat, en contrast amb la caiguda del 2,3% experimentada els nou primers mesos del 2018.

Maroto va assegurar que Catalunya representa gairebé «una quarta part» del total del mercat turístic espanyol i va destacar que el seu comportament té una «gran influència» en el sector.

Barcelona també va voler reivindicar el seu atractiu turístic a través de Turisme de Barcelona, que participa a la fira amb diferents activitats de promoció i presentacions de la destinació. Turisme de Barcelona focalitza la seva acció en el marc de «Destinació Barcelona» amb l'objectiu de «reforçar els atributs i les activitats» de l'entorn i les comarques de Barcelona.