Finalment són sis les empreses que competeixen per prestar els serveis de l'alta velocitat ferroviària a Espanya, segons ha informat Adif en un comunicat. Tot i que inicialment la mateixa Adif parlava de quatre aspirants, el gestor d'infraestructures va elevar ahir la xifra a sis per un «retard en la recepció informàtica d'algunes sol·licituds». Segons la compa-nyia, les ofertes de Globalvía i del conglomerat Eco Rail es van rebre «dins del termini fixat» i se sumen a les presentades per la francesa SNCF, l'aliança entre Talgo y Globalia, i el consorci format per Air Nostrum i Trenitalia, a més de la de Renfe. Adif defensa que «el nombre de peticions ratifica l'interès que genera l'ús de la xarxa d'alta velocitat espanyola» i ho descriu com una «fita de gran rellevància en el procés d'obertura del mercat en l'àmbit europeu».

Segons Adif «el volum de dades dels fitxers» de les ofertes va causar un retard en el moment de la presentació al registre electrònic de l'administració general de l'Estat i la recepció en el sistema d'interconnexió de registres de les dues ofertes que s'han confirmat aquest dilluns. Ara s'obre el període d'anàlisi de les sol·licituds: tres equips tècnics d'Adif avaluen les ofertes a nivell administratiu, financer i tècnic. A l'hora de valorar-les, es miraran aquests tres elements i també la «comptabilitat» entre les sol·licituds.

El desembre, Adif publicarà la resolució amb els candidats adjudicataris per establir els acords de capacitat marc. La resolució, però, dependrà també de l'aprovació dels acords marc per part de la Comissió Nacional de Mercats i Competència.