L'automobilística Seat continua batent rècords i va tancar l'octubre passat amb 43.900 vehicles venuts, la millor xifra registrada aquest mes de la seva història, amb el 31% d'increment respecte al setembre, mentre que el creixement anual és de l'11%.

De gener a octubre del 2019, la filial del Grup Volkswagen ha comercialitzat gairebé mig milió de cotxes -498.700- arreu del món, segons va informar ahir la companyia en un comunicat.

El creixement mensual del 31% de les vendes a l'octubre s'explica, en part, per l'efecte de l'entrada en vigor de la normativa WLTP el setembre del 2018, que va provocar un fort augment de les vendes els mesos anteriors i un descens dels següents.

Si es compara la dada d'octubre del 2019 amb la d'aquest mes del 2017 (40.200), la xifra continua estant per sobre.

Els mercats més importants

Els principals mercats de Seat fins a l'octubre han estat Alemanya (+17,4%, i un total de 115.100 unitats), on ja ha venut més que en tot el 2018, mentre que a França, Suïssa, Itàlia, els Països Baixos, Suècia i Dinamarca creixen més del 20%.

A Espanya, la marca que presideix Luca de Meo incrementa les vendes l'1,7% (un total de 94.900 cotxes), i al Regne Unit el creixement és del 9,1% (59.700 unitats).

Els lliuraments de Cupra, la marca esportiva situada sota el paraigua de Seat, també creixen i es disparen el 79% entre gener i octubre.

El vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, va destacar que, quan falten dos mesos per acabar l'any, la companyia ja ha venut gairebé 500.000 cotxes, «una xifra que en 70 anys d'història només s'ha superat dues vegades».

«Estem a les portes de tancar l'any amb un nou rècord de vendes i d'aconseguir un volum que ens permetrà tenir una base sòlida per afrontar els reptes del pròxim any», va dir.

Les vendes rècord també han permès a Seat créixer en el benefici operatiu, que ha augmentat el 4,2%, segons les dades publicades pel Grup Volkswagen el 30 d'octubre passat, fins a arribar a 248 milions d'euros.

Premi a la innovació

D'altra banda, Seat va rebre ahir el premi Smart Business, atorgat per la publicació digital Business Insider, que reconeix les solucions ofertes per Seat per adaptar-se a la mobilitat del futur, marcada per la tendència de l'economia col·laborativa.

La companyia ja disposa de serveis de carsharing a través de Respir i, a més, comercialitza el Seat EXS KickScooter powered by Segway, que està disponible per a adquisició en propietat i per a serveis compartits a través de la start-up UFO.