El líder de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha demanat aquest dimecres "un front comú" de les administracions i el sector privat per abordar la crisi de Nissan a Barcelona i ha alertat que aquesta pot impactar també a Seat perquè debilitarà la xarxa compartida de proveïdors.

Durant la seva participació en el 'Fòrum Europa Tribuna Catalunya', el dirigent de CCOO, vinculat des de fa anys a Nissan, on va treballar durant anys, ha admès que la baixa producció de la planta de la Zona Franca posa en perill el manteniment de l'ocupació.

Davant d'aquesta situació, ha reclamat "una alternativa" per Nissan a Catalunya, en un moment en què la multinacional a més està prenent decisions estratègiques que afecten Europa, el que podria portar-la a decidir sortir d'aquest continent.

"Si passa això, el problema afectarà també Seat perquè tindrà conseqüències en el teixit de proveïdors", ha afirmat, després de calcular en entre 15.000 i 20.000 llocs de treball els que es veurien afectats si Nissan s'emporta la fàbrica de Barcelona, el que ha qualificat com "un drama".

Entre les possibles solucions, ha reclamat a les administracions catalanes que busquin "ràpidament" aliances amb el sector privat per aconseguir que Catalunya albergui una planta de bateries elèctriques, un objectiu que persegueixen també, segons ha dit, d'altres autonomies.

Pacheco ha fet aquestes reflexions en presència dels consellers d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i Treball, Chakir el Homrani; i els president de les patronals Foment de l'Ocupació, Josep Sánchez Llibre, i Pimec, Josep González, entre d'altres.