La multinacional alemanya Continental ha deixat en l'aire el futur de la planta que té a Rubí, que dóna feina a 760 persones, en comunicar que es replanteja els seus plans industrials per a aquesta fàbrica, dedicada a la producció de components per a l'automòbil.

Un directiu de la multinacional es va desplaçar ahir a Catalunya per comunicar al comitè d'empresa i a la plantilla que la fàbrica està en procés de "reindustrialització", ha explicat a Efe el secretari general de la federació d'indústria de CCOO al Vallès Occidental, Josep Roda.

A partir de les explicacions d'aquest directiu, els sindicats d'aquesta planta dedueixen que Continental es dóna sis mesos per vendre-la a un tercer, en no considerar-la estratègica.

Roda ha precisat que, tot i que se li va preguntar en moltes ocasions què passaria si Continental no trobava comprador per a la planta, aquest directiu no va aclarir si la multinacional acabaria tancant la factoria.

Ahir Continental va assegurar a través d'un comunicat que acaba d'aprovar una nova estratègia per millorar la seva competitivitat a llarg termini que aposta per la mobilitat elèctrica i que requereix "ajustos" en producció en diverses plantes distribuïdes per diferents punts del món.

En concret, el grup va anunciar una retallada de 5.040 llocs de treball a les plantes de Virgínia (Estats Units), Roding, Limbach-Oberfrohna i Babenhausen (Alemanya) i Pisa (Itàlia).

En el cas de Rubí, s'ha donat llum verda a iniciar converses "com més aviat possible" amb el comitè d'empresa sobre les "possibilitats de futur" de la planta, que fabrica bàsicament pantalles i controls analògics per a la indústria de l'automoció.

El representant de CCOO de Catalunya admet que els quadres elèctrics que produeix la planta són un negoci que anirà a la baixa amb l'expansió del cotxe elèctric, però per aquest motiu el sindicat exigeix a Continental que "faci les inversions necessàries per garantir la viabilitat de la fàbrica", ha explicat en un comunicat.

Aquest sindicat reivindica que la de Rubí és una planta "solvent i competitiva", i demana inversions per produir "components per a vehicles elèctrics".

L'anunci de Continental agreuja la situació de la indústria catalana, ja que ahir mateix Huayi Compressor va comunicar un ERO per a 164 empleats que se suma als plantejats per TE Connectivity, que va acabar amb 94 acomiadaments, o Prysmian, amb 487 acomiadaments, entre d'altres.