Seat ha plantejat al comitè d'empresa la seva intenció de presentar un ERO temporal per a uns 6.600 treballadors per l'aturada de producció que ha tingut la planta de Martorell i els torns que encara es perdran a causa de la falta de subministraments per l'incendi sofert pel proveïdor Faurecia d'Abrera.

Seat va reprendre ahir a la tarda la producció de la línia 1, que fabrica els models Ibiza i Arona, després que l'incendi registrat per Faurecia obligués a paralitzar la producció fa una setmana, de manera que s'han deixat de produir 8.800 cotxes. Per la seva banda, no hi ha data perquè es reactivi la producció en les línies 2 i 3, que fabriquen el León i l'Audi A1, respectivament.

Fonts del comitè d'empresa han explicat a Efe que els sindicats han rebutjat la possibilitat d'un ERO temporal i han apostat per treballar els dies 18, 19 i 20 de desembre, que abans eren laborables però que ara es compten com a festius, per poder recuperar la producció perduda a causa de l'aturada. La mesura afectaria uns 6.600 treballadors, en funció dels dies que estiguin sense treballar a causa d'aquesta aturada de producció. El comitè ha amenaçat de trencar la pau social que regna a l'empresa si, finalment, s'opta per la presentació de l'ERO temporal.

De la seva banda, un portaveu de l'empresa ha explicat a Efe que, atesa la situació excepcional que s'ha viscut aquests dies, la legislació permet presentar un ERO temporal, tot i que ha assegurat que aquesta és una de les alternatives que ha proposat, sense descartar que es pugui treballar els dies 18, 19 i 20 de desembre.

Seat espera arribar a un acord amb els sindicats en els pròxims dies per intentar recuperar els vehicles que s'han deixat de produir durant l'última setmana.

Empresa i sindicats es reuniran a primera hora de divendres que ve per intentar arribar a un acord sobre la manera de recuperar els cotxes que s'han deixat de fabricar aquests dies.

La fàbrica de Seat a Martorell va reprendre ahir a la tarda la producció de la línia 1, que suposa la meitat de la producció de la planta de Martorell, ja que dels 2.200 cotxes que es fabriquen al dia, 1.100 corresponen a aquesta línia.

Per posar-la en marxa, calia que ahir a la tarda treballessin totes les línies de producció per acabar els vehicles que hi havia pendents a l'àrea de pintures fins a l'entrada de muntatge, de manera que la línia de producció dels cotxes de la línia 1 pogués utilitzar aquestes zones. Per això, les línies 2 i 3 havien de treballar puntualment ahir a la tarda per «buidar» els vehicles que van quedar pendents de fabricació, però seguiran suspeses des d'avui fins divendres, de moment.