28 de novembre de 2019
28.11.2019

El Black Friday genera «bones sensacions» al comerç manresà, però escasses adhesions

La presidenta de la UBIC, Tània Infante, afirma que aquest període de rebaixes beneficia, sobretot, les grans superfícies

27.11.2019 | 23:47
Una dependenta prepara un aparador al carrer d'Àngel Guimerà de Manresa

El Black Friday genera «bones sensacions» al comerç manresà, però la majoria d'associats a la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC) de la ciutat han decidit no participar-hi. La presidenta de l'entitat, Tània Infante, va explicar ahir a aquest diari que aquest període de rebaixes prenadalenc «beneficia, sobretot, les grans superfícies», atès que disposen d'un marge més gran per competir en la «guerra de preus» que no pas el comerç local.

Amb tot, Infante afirma que les sensacions dels botiguers i comerciants de la ciutat «són bones», ja que «l'ambient al carrer» i la «proximitat a les festes de Nadal» sempre animen les vendes. Infante apunta que els comerciants de l'entitat que sí que participaran en el Black Friday són, sobretot, d'àmbits vinculats a les grans superfícies, com ara les franquícies.

D'altra banda, per promoure el comerç local, demà a les sis de la tarda, a la placeta de la Mel de Manresa, es projectarà un vídeo que mostra «els valors de les botigues del Centre Històric de Manresa», segons va explicar ahir l'entitat impulsora de l'acte, l'Associació Urgell Comerç. El vídeo, enregistrat i produït per la realitzadora manresana Marta Ripollès, destaca els valors de «proximitat, tracte personalitzat, artesania, botiga d'autor i independent, qualitat i autenticitat» que, segons l'entitat, defineixen el comerç local. En acabat es convidarà a tothom a una xocolatada.

Comerç barceloní


D'altra banda, els comerciants barcelonins esperen incrementar les vendes avui, dia en què se celebra el Black Friday, entre el 5 i el 10% respecte a la facturació que registren qualsevol dia normal, tot i que en alguns sectors, com el digital, les vendes es poden incrementar entre el 30 i el 40%.

El vicepresident de l'associació Barcelona Oberta, Javier Cottet, va explicar a Efe que les vendes que esperen registrar aquest any en el Black Friday seran semblants a les registrades l'any passat, tot i que sí que augmentaran entre el 5 i el 10% respecte a qualsevol altre dia.

No obstant això, Cottet va assegurar que els comerços no augmentaran la rendibilitat, ja que els «marges estan molt deteriorats» i, com menys marges hi ha, més campanyes agressives es fan, «fet que va en contra de la qualitat del producte i del servei».

La majoria dels comerços barcelonins fan descomptes durant tres o quatre dies, tot i que molts també han ampliat aquestes ofertes a tota la setmana.

El Black Friday serveix en molts casos per avançar les compres de Nadal i adquirir regals a millor preu per després lliurar-los durant les festes.

Sobre la campanya comercial d'aquest hivern, Cottet va assegurar que hi ha poques notícies positives que facin que la gent tingui ganes i il·lusió per anar a comprar i va explicar que el canvi climàtic està afectant molt les vendes en el sector tèxtil.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook