Seat reprendrà aquesta tarda la producció de la línia 1, que fabrica els models Ibiza i Arona, després que un incendi sofert pel proveïdor Faurecia obligués a paralitzar la producció de tota la fàbrica de Martorell (Baix Llobregat) fa una setmana, de manera que s'han deixat de produir 8.800 cotxes.

Segons han explicat a Efe fonts de l'empresa automobilística, l'Ibiza i l'Arona suposen la meitat de la producció de la planta de Martorell, ja que dels 2.200 cotxes que es fabriquen al dia, 1.100 corresponen a la línia 1.

Per la seva banda, les línies 2 (que produeix el León) i 3 (l'Audi 1), que treballaran puntualment aquesta tarda per "buidar" els vehicles que van quedar pendents de fabricació, seguiran suspeses de dimecres dia 27 a divendres 29, pel moment.

Per posar en marxa la línia 1, cal que aquesta tarda treballin totes les línies de producció per acabar els vehicles que hi ha pendents a l'àrea de pintures fins a l'entrada de muntatge, de manera que la línia de producció dels cotxes de la línia 1 pugui utilitzar aquestes zones. Els models de la línia 2 i la línia 3 es fabricaran aquesta tarda amb l'estoc de què es disposa a la fàbrica.

No obstant això, entre demà dimecres i divendres, la línia 2 i la línia 3 encara no funcionaran a causa de la gravetat de l'incendi a la planta de Faurecia, a Abrera (Baix Llobregat), i de la complexitat de les peces no subministrades.

Per la seva banda, les peces necessàries per fabricar l'Ibiza i l'Arona ja arriben a Martorell amb normalitat.

Divendres que ve hi haurà una reunió per valorar la situació i s'espera que la fabricació de tots els vehicles es recuperi en les pròximes setmanes.