Llobet Regals ha vist duplicar les reserves de lots i paneres de Nadal entre el públic particular en relació amb les comandes rebudes fins a Tots Sants de l'any passat. La venda a particulars, i no només a empreses, és el que dispara la previsió de l'empresa bagenca de retornar enguany la seva facturació en lots nadalencs a nivells precrisi. «Des de feia dos anys, intuïem que les paneres podien prendre el relleu a regals recur-rents entre familiars i amics», assenyala Isabel Hernández, directora de Llobet Regals. Per això, «vam obrir la nostra botiga online i vam reforçar l'establiment físic, orientat a creacions úniques fora de catàleg», recorda la directiva.

Si el nivell de comandes es confirma al llarg del mes i escaig de campanya que resta, la xifra de comandes haurà fet un creixement molt significatiu (representaran el 10% del total) i el nivell total de facturació batria un nou rècord històric a Llobet Regals, segons fonts de l'empresa.

Pel que fa a la composició d'aquestes combinacions, mantenen el ritme de creixement propostes poc tradicionals com els lots vegans o els formats per aliments i begudes de proximitat. Els torrons i el cava són els productes fixos del 95% de les paneres, mentre creixen exponencialment els pernils i espatlles de pernil, especialment ibèrics, acompanyats d'altres articles o bé en solitari, expliquen fonts de l'empresa.

«No es tracta de si les empreses van millor o van pitjor», indica el director general de Grup Llobet, Ignasi Llobet. «Els directius estan més conscienciats que mai sobre els beneficis de tenir un bon clima laboral, i lògicament una panera no ho soluciona tot, però sí que és un d'aquells elements que sumen, que motiven i que connecten l'empresa amb la família, l'àmbit professional amb el familiar», explica Llobet.