30 de novembre de 2019
30.11.2019

«L'ètica» i «el model de negoci», motius per quedar al marge

Gina Fornells, de Cal Fornells, critica el consumisme i el «comprar per llençar»

29.11.2019 | 23:15
Gina Fornells, encarregada de Cal Fornells

La festa del Black Friday no convenç tots els comerciants de Manresa. N'hi ha que, per motius tan diversos com el model de negoci, principis ètics o rendibilitat econòmica, enguany no hi han volgut participar.

Gina Fornells, encarregada de la botiga d'animals de companyia Cal Fornells, ubicada a la carretera de Vic de Manresa, ahir va voler fer una declaració d'intencions. Ben visible al costat de la porta hi va posar un cartell que deia: «#NoBlackFriday. Compreu menys. Trieu bé. I feu-ho durar».

Segons Fornells, enguany no va voler celebrar el Black Friday perquè «no és rendible per al petit comerç», ja que els marges que es pot permetre «són molt ajustats» i, sobretot, perquè volien fer «una crítica al consumisme i a comprar per llençar». En aquest sentit, va assegurar que la gent cada vegada és més crítica a l'hora de consumir.

Per la seva banda, la dependenta de la Botiga del comerç just, situada al carrer d'Urgell de la capital del Bages, Carme Porcel, va explicar ahir que no participen en el Black Friday perquè «el model econòmic consumista, basat a comprar productes barats per llençar-los de seguida, és un frau». Porcel denuncia que les rebaixes només són «un esquer per incentivar el consumisme» i lamenta que la majoria de la població «no estigui prou conscienciada encara sobre els problemes que genera el sistema, com ara l'explotació laboral i la destrucció de l'entorn natural».

Un altre negoci que no pren part en la jornada de descomptes del Divendres Negre comercial és el Taller de joies Mon, situat al carrer d'Urgell de Manresa.

Ramon Viñeglas, copropietari del negoci amb Montse Costa, va explicar que mai no fan «ni ofertes ni descomptes», ja que consideren que les peces que dissenyen al seu taller «tenen el preu que han de tenir». Viñeglas i Costa asseguren que no tindria sentit que les seves joies, «fetes a mà i personalitzades», es comercialitzessin com si fossin productes de fabricació seriada.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit