04 de desembre de 2019
04.12.2019

Foment i PIMEC reclamen establir «amb urgència» un únic horari comercial

Consideren que va ser «un error» el doble horari d'estiu i d'hivern

03.12.2019 | 21:51

Foment i PIMEC han reclamat establir «amb urgència» un únic horari comercial que delimiti el marge d'obertura entre les 6.30 i les 21.30 hores. La proposta és el resultat de la mitjana entre l'horari d'estiu, de 7.00 a 22.00 hores, i el d'hivern, de 6.00 a 21.00 hores. Les dues patronals han destacat que aquest és un consens al qual s'ha arribat «de forma majoritària» en el sector i per això han reclamat als grups parlamentaris «que escoltin les demandes del sector comercial i acceptin i defensin l'acord». A més, han expressat la disconformitat amb les propostes d'establir un horari que fixi el tancament de les botigues a les 20.30 o a les 21.00 hores i han criticat que el doble horari d'estiu i hivern «va ser un error».

En aquest sentit, Foment i PIMEC han criticat que l'actual doble horari que es va introduir en la Llei de Comerç, Serveis i Fires «no va ser consensuat amb el sector» i es va aprovar en l'últim moment. Afegeixen que genera una situació de «desconcert» tant per als comerciants com per als consumidors. Les dues patronals també han expressat la seva gran preocupació pel «retard injustificat» en la tramitació parlamentària encaminada a la reforma d'aquest horari actual. Tot i això, han compartit que s'ha de treballar per una racionalització dels horaris però aquesta proposta «s'ha d'emmarcar en la idea d'equilibri entre la llibertat i l'autosuficiència de la ciutadania en les seves relacions de consum».

Les patronals asseguren que el comerç s'adaptarà a les mesures d'acceleració «quan el sector i la resta d'àmbits li ho permetin i en garanteixin la viabilitat i estabilitat». Abans de fer-ho recorden que cal fer estudis d'impacte de la reforma horària en el comerç, proves pilot a diferents municipis i campanyes de sensibilització de consumidors i comerciants.

D'altra banda, el Govern ha aprovat la modificació del Decret 24/2013 sobre l'acreditació de la venda de proximitat de productes agroalimentaris amb l'objectiu de donar un major impuls a aquest model. Els canvis han de permetre augmentar la xifra de 3.000 adherits, fidelitzar i donar un major grau de compromís a la gent que fa ús del logotip identificador.

Entre els canvis, s'incorporen els productes agraris, que permetran introduir, per exemple, les flors, es fixa una durada anual per a l'acreditació, s'estableix que els animals han de ser nascuts, criats i sacrificats en explotacions del territori i es fa extensiva la participació d'empreses gestionades per la persona titular de l'explotació a partir d'un 50%.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit