Seat va vendre fins al novembre 542.800 vehicles arreu del món, xifra que representa un increment del 10,3% respecte del mateix període del 2018, segons va informar ahir la marca automobilística.

L'any passat, Seat va vendre 517.600 vehicles, una xifra que ja suposava trencar el rècord establert l'any 2000. Pel que fa al nombre, també es va registrar una xifra històrica, amb un volum de 44.100 vehicles, l'1,9% més que el novembre del 2018, el millor mes de la xifra històrica tot i l'aturada d'unes dues setmanes que va patir la factoria de Martorell com a conseqüència de l'incendi a la planta de Faurecia.

El vicepresident comercial de Seat i CEO de Cupra, Wayne Griffiths, va destacar que «el context econòmic desafiant no ha frenat el nostre segon rècord consecutiu i aconseguir un creixement de doble dígit». Griffiths va subratllar: «Assolir el volum de vendes més gran en els gairebé 70 anys d'història de Seat ens fa sentir orgullosos de la feina feta en els últims anys i, en particular, el 2019».

El directiu també va comentar que les entregues del Cupra han contribuït «decisivament» als resultats i entre gener i novembre han augmentat el 74% en relació amb el mateix període del 2018. Fins ara, Cupra ja ha entregat 22.800 vehicles.

Alemanya, el primer mercat

Per països, a Alemanya, on hi ha el primer mercat de Seat, la companyia ha crescut el 16,3% i ja ha venut un total de 125.700 vehicles; al Regne Unit, el 8,4% (65.100); a Àustria, el 6,1% (19.200); a Suïssa, el 20,5% (12.000); a Israel, el 2,2% (9.100) i, a Dinamarca, el 47,7% (6.800).

A l'Estat, la marca manté les vendes, amb 103.300, les mateixes que l'any passat, i amplia el seu lideratge en un mercat que cau prop del 6%, segons Seat.

Les entregues mundials també han crescut en mercats clau com França i Itàlia, amb augments del 20% (34.500) i del 30% (24.500), respectivament.

A Mèxic, el primer mercat de Seat fora d'Europa, els lliuraments creixen el 4,9% fins a un total de 22.300 cotxes.