El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha confirmat aquest dimarts les "pressions" perquè la companyia retirés la seu social de Catalunya després de l'1-O. Davant la comissió d'investigació del 155 al Parlament, Carnero ha apuntat directament a l'entorn de la Casa Reial, però ha negat que el rei Felip VI demanés personalment el trasllat de l'empresa automobilística. "Mai he dit això. Que el Rei truqués directament a Seat", ha assenyalat Carnero, que sí ha revelat que van ser advertits que en un acte de la Casa Reial -amb motiu del 12 d'octubre del 2017- es va comentar la situació de Seat. "Va ser un acte on hi van assistir alguns membres del Consell d'Administració de Seat, entre els quals l'exlíder del PP Josep Piqué. A partir d'aquí cadascú pot fer les seves interpretacions", ha comentat el president del comitè d'empresa de Seat.

"Per mi va ser un acte de pressió. Què pinta parlar de Seat en un acte de la Casa Reial? No li veig sentit", ha reconegut Carnero, que també ha ratificat que diversos directius de Seat volien marxar de Catalunya després del discurs reial del 3-O i que aquesta posició es va fer patent en els diversos 'gabinets de crisi' que es van celebrar a l'empresa durant aquella tardor del 2017. "Gràcies a la pressió de la part social i a la posició final del president Luca de Meo finalment es va aconseguir que la companyia no traslladés la seu social", ha recordat el president del comitè d'empresa de Seat. Carnero ha detallat també que després dels fets de l'1-O no es van perdre vendes, tot i que al desembre es va notar un petit descens "després de la brutal campanya de comentaris en xarxes socials i mitjans de comunicació".

De fet, el president del comitè d'empresa ha assegurat que es va aturar "un parell de mesos" el llançament del nom del nou Seat Tarraco per evitar el boicot a la resta de l'Estat en tractar-se d'un topònim català. "Es va aturar el nom, però no la inversió en la producció del model", ha volgut deixar clar Carnero, que ha volgut opinar igualment sobre l'afectació dels "talls de carreteres" d'aquest 2019 a Seat. "S'han tret moltes coses de context. Que es traslladi la planta és impossible", ha sentenciat el president del comitè d'empresa de la firma automobilística. "El risc, que ja ens preocupava l'any 2017 i ara ha tornat, és que Volkswagen no t'assigni nous models per la conflictivitat a Catalunya", ha avisat Carnero.

"Que hi hagi inseguretat i conflicte sense solució ens pot perjudicar ja que podem perdre algun model pendent d'assignar d'aquí al 2025", ha insistit. "I això comportaria una reducció dels llocs de feina, aquesta és la nostra preocupació", ha conclòs el president del comitè d'empresa de Seat.