La Cambra de Comerç de Barcelona va advertir ahir que la puntualitat dels vols de l'aeroport de Barcelona, del 71%, és un punt de millora que limita la competitivitat de la infraestructura.

Segons l'entitat, la puntualitat de les operacions de l'aeroport de Barcelona entre el gener i l'octubre va ser del 71%, ja que es considera puntal un vol que surt en menys de 15 minuts de l'hora programada.

Malgrat que aquest valor ha millorat en nou punts respecte al mateix període de l'any passat, segons la Cambra, els mesos en què la puntualitat baixa són els mesos d'estiu, quan es concentren moltes operacions.

La Cambra preveu que el nombre de passatgers de l'aeroport de Barcelona creixi el 5% el 2019 respecte a l'any passat i superi els 52 milions.

El principal segment de creixement se situa en el intercontinental que, en el període gener-setembre del 2019, ha crescut l'11,6% respecte al mateix període del l'any passat.

L'entitat cameral destaca que el trànsit intercontinental viatja en el 57% de forma indirecta, cosa que és una «mostra del potencial de l'aeroport de Barcelona per atreure encara més rutes directes».

Segons l'Associació Internacional d'Aeroports (ACI), Barcelona ha pujat fins a la sisena posició dels aeroports europeus en volum de passatgers entre gener i agost.

En el rànquing de les ciutats amb més demanda de trànsit, descomptant-hi els passatgers de connexió, Barcelona se situa en tercera posició com a ciutat en nombre de passatgers, al darrere de l'aeroport de Heathrow, a Londres, i del de Charles de Gaulle, a París.

A la temporada d'hivern 2019, el Prat ha incorporat tresrutes noves per part d'Air Senegal a Dakar, d'Emirates a Ciutat de Mèxic i de Bluebird a Tel-Aviv. A més, el volum de passatgers entre Barcelona i els Estats Units ja representa el 5% del total i és el cinquè mercat internacional des de la capital catalana.

En total, seran mig milió de places més respecte de la temporada d'hivern passada, amb un creixement del 3,5% a la T2 i de l'1,8% a la T1.