Nissan es troba en un moment de dificultats. La companyia automobilística va tancar el mes de novembre amb un volum de la producció a Espanya de 3.769 unitats, fet que suposa un descens del 51% en comparació amb el mateix mes de l'any anterior. Segons dades de la companyia japonesa, Nissan va produir 427.948 unitats a les seves fàbriques repartides arreu del món el mes de novembre, el 14,1% menys que el 2018.

D'aquesta manera, en l'acumulat de l'any, Nissan ha produït en les seves dues fàbriques espanyoles un total de 62.425 vehicles, el 30,4% menys. Tot això després que el mes d'agost la planta avilesa de Nissan produís el seu últim vehicle per passar a convertir-se en una fàbrica dedicada a la fabricació i distribució de peces de recanvis de l'aliança Renault-Nissan-Mitsubishi a Europa.

Xifres negatives des del 2018

A escala mundial, la marca ha baixat la seva producció el 9,6%, amb 4,59 milions d'unitats fins al mes de novembre. La firma japonesa va tenir unes vendes globals de novembre de 417.913 unitats, el 10,3% menys, dels quals, 37.992 vehicles van ser entregats a Japó (el 16,7% menys), mentre que la marca va matricular a Amèrica del Nord un total de 128.842 unitats (-14,5%) i a Europa, 43.221 cotxes (-7,2%).

Fins al mes de novembre, la companyia ha lliurat a escala global 4,71 milions de vehicles, un 8% menys, amb els descensos més grans a Europa, on les vendes han baixat el 18,8%, fins a les 517.029 unitats.

Nissan no passa pel seu millor moment. La companyia està actualment amb una nova direcció i una estructura organitzativa amb canvis des de la destitució de l'anterior màxim responsable del grup, Carlos Ghosn, a causa de les seves suposades irregularitats relacionades amb la declaració de les seves retribucions econòmiques.