L'italià Luca de Meo deixa la presidència de Seat, segons ha avançat el diari ARA i ha pogut confirmar l'ACN de fonts de l'empresa automobilística. Seat ha tancat el 2019 amb un rècord de vendes, amb més de 542.800 vehicles venuts fins al novembre a tot el món i un increment del 10,3% respecte al mateix període de l'any anterior. A l'Estat, la companyia ha venut 119.982 vehicles el 2019, un 4,3% més que l'any passat. Segons mitjans francesos, el directiu hauria deixat Seat per convertir-se en el director general de Renault i liderar l'aliança de la companyia amb Nissan i Mitsubishi en dos anys. El vicepresident de finances de Seat, Carsten Isensee, assumirà les funcions de president de la companyia de manera interina.

L'empresa ha assegurat que De Meo "ha deixat l'empresa a petició pròpia i de mutu acord" amb el Grup Volkswagen. El directiu va entrar a Seat com a president el 2015, després d'haver treballat a Audi, Toyota Fiat o el mateix Renault, entre altres companyies.

El novembre de 2019, el fins ara president de Seat va rebre la Medalla d'Honor a l'Empresari de l'Any, atorgada per Foment del Treball, com a reconeixement del lideratge de la companyia en un moment en què el sector de l'automoció està en plena transformació digital.

De fet, sota la presidència de De Meo, l'empresa automobilística ha anunciat el llançament de sis nous models de vehicles elèctrics i híbrids endollables fins al 2021. Entre aquests, s'hi troba la versió elèctrica del Seat Mii i el Seat el-Born.

A més, De Meo ha impulsat també el desenvolupament de la primera plataforma per a vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen. La nau s'instal·larà a Martorell i s'hi crearan models per sota els 20.000 euros. L'empresa ha anunciat també la creació d'una nova unitat de negoci basada amb la mobilitat urbana. Dins d'aquesta vertical, ha presentat la seva primera motocicleta, totalment elèctrica.

Una altra de les característiques de la presidència de De Meo ha estat l'aposta per Catalunya. Els noms de Seat Tarraco o Seat el-Born són una mostra de l'aposta de l'empresa pel territori, que per primera vegada tria noms de localitzacions catalanes pels seus models.

De Meo també va resistir a les "pressions" rebudes després de l'1-O per tal que la companyia canviés de lloc la seva seu social, segons va confirmar el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero. En declaracions durant l'acte anual de presentació de resultats, De Meo va assegurar que l'empresa mantindria la seu a Catalunya "mentre el debat polític no afecti la seva activitat".

En els últims mesos de presidència, De Meo ha hagut de fer front a l'incendi del seu proveïdor Faurecia, que va provocar una aturada en la producció. Davant aquesta situació, la direcció va plantejar la possibilitat d'aplicar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) temporal, que hauria afectat 6.600 persones.

Finalment, l'empresa va desestimar aquesta solució en considerar-ho una "aturada tècnica". Els sindicats i la companyia van acordar treballar el 18, 19 i 20 de desembre, que inicialment no eren de producció, per recuperar al voltant de la meitat dels vehicles que es van deixar de produir en el moment de l'incendi. La resta de la producció es recuperarà al llarg de 2020, segons es va acordar.