Seat va vendre fins al novembre 542.800 vehicles arreu del món, xifra que representa un increment del 10,3% respecte del mateix període del 2018, segons va informar dilluns la marca automobilística. L'any passat, Seat va vendre 517.600 vehicles, xifra que ja suposava trencar el rècord establert l'any 2000.

Pel que fa al nombre, també es va registrar una xifra històrica, amb un volum de 44.100 vehicles, l'1,9% més que en el novembre del 2018, el millor mes de la xifra històrica tot i l'aturada d'unes dues setmanes que va tenir la factoria de Martorell com a conseqüència de l'incendi a la planta de Faurecia.

El vicepresident comercial de Seat i CEO de Cupra, Wayne Griffiths, va destacar que «el context econòmic desafiant no ha frenat el nostre segon rècord consecutiu i s'ha aconseguit un creixement de doble dígit».

El directiu també va comentar que les entregues del Cupra han contribuït «decisivament» en els resultats i entre el gener i el novembre van augmentar el 74% en relació amb el mateix període del 2018. Fins ara, Cupra ja ha entregat 22.800 vehicles.

«Aquest nou rècord de vendes remarca l'èxit de l'estratègia que vam llançar el 2016 amb l'ofensiva de SUV: per tercer any consecutiu, les nostres entregues han avançat a dos dígits i som una de les marques que més creix a Europa», va dir el vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths.

Segons el directiu, l'augment en la venda de SUV ha permès «incrementar la rendibilitat de la companyia i de la xarxa de concessionaris», de manera que l'objectiu del 2020 és «consolidar aquest volum en un context de creixement moderat o caigudes en els mercats».

Per països, a Alemanya, on hi ha el primer mercat de Seat, la companyia ha crescut el 16,3% i ja ha venut un total de 125.700 vehicles; al Regne Unit, el 8,4% (65.100); a Àustria, el 6,1% (19.200); a Suïssa, el 20,5% (12.000); a Israel, el 2,2% (9.100), i, a Dinamarca, el 47,7% (6.800).

A l'Estat, la marca manté les vendes, amb 103.300, les mateixes que l'any passat; i amplia el seu lideratge en un mercat que cau prop del 6%, segons Seat. Les entregues mundials també han crescut en mercats clau com França i Itàlia, amb augments del 20% (34.500) i del 30% (24.500), respectivament.