Seat va tancar el 2019 amb el volum més alt de producció des del 2000 a la planta de Martorell (Baix Llobregat), amb 500.005 cotxes fabricats, segons va informar ahir la companyia automobilística.

Aquesta xifra suposa un increment del 5,4% respecte al 2018, quan es van produir 474.300 vehicles, i posa Martorell com la fàbrica que produeix més automòbils a l'Estat i la segona a Europa.

La línia 1, que fabrica l'Ibiza i l'Arona, va produir 264.854 vehicles, el 14,5% més. La 2, que produeix el León, en va fer 153.864, el 3,5% menys. I la 3, la de l'Audi A1, en va fer 81.287, el 3% menys. A escala global, el 2019 va tancar amb 592.019 vehicles, el 12,1% més.

El vicepresident de Producció i Logística de Seat, Christian Volmer, va afirmar que Martorell «és el cor de Seat» i una de les fàbriques més modernes i competitives de la indústria europea de l'automòbil.

Volmer va afegir que el 2020 serà un any «històric» per a Martorell, ja que sortiran tres nous models: el León, el CUPRA León i el CUPRA Formentor. A més, es faran les versions híbrides endollables de la família del León.

La fàbrica de Martorell produeix actualment uns 2.300 cotxes al dia, un cada 4 segons, i té un grau d'ocupació superior al 90% de la seva capacitat màxima actual. A la fàbrica treballen més de 7.900 empleats.

592.019 cotxes a escala global

La producció total de Seat va ser de 592.019 cotxes, el 12,12% més que el 2018. A banda de Martorell, la companyia va produir cotxes a cinc fàbriques del Grup Volkswagen: a Kvasiny (República Txeca) es van fer 98.370 unitats de l'Ateca (+8,3%); a Wolfsburg (Alemanya), 38.835 unitats del Tarraco; a Palmela (Portugal), 23.021 de l'Alhambra (+17,5%); a Bratislava (Eslovàquia), 11.547 unitats del Mii (-19,7%), i a Mlada Boleslav (República Txeca), 1.506 unitats. A més, a la planta alemanya de Zwickau es van fabricar les primeres 22 unitats de presèrie del nou vehicle elèctric el-Born. Aquest model es presentarà el 2020 i serà el segon vehicle del Grup Volkswagen fabricat sobre la plataforma MEB.

D'altra banda, fonts de Seat van precisar a Efe que el temporal que aquests dies ha afectat Catalunya no ha tingut incidència en la cadena de subministrament de Seat, i que només ha provocat algun retard en la sortida o arribada en vaixells que exporten vehicles d'aquesta marca.