Josep Ametller, director general i cofundador del grup Ametller Origen amb el seu germà Jordi, va recollir dilluns el premi que distingeix aquesta companyia com a Empresa de l'Any 2019 i que atorga El Periódico de Catalunya i patrocina el Banc de Sabadell. La firma catalana ha sabut canalitzar la seva història cap al present i establir les bases del que serà el servei al consumidor del futur.

L'experiència de la família Ametller com a agricultors, que es remunta a fa més de 100 anys, s'ha transformat en l'actualitat en un centenar de botigues i un creixement l'any passat del grup del 15%. Ametller gestiona 1.200 hectàrees de producció agrícola, un terç d'elles a Catalunya i embeni el 40% de la collita a tercers.

Prop de 300 empresaris, directius i polítics van assistir al lliurament dels premis amb els quals el grup Prensa Ibérica -editora de Regió7- distingeix les millors estratègies corporatives de l'any. L'acte, que va tenir lloc a l'edifici de la Llotja de Mar de Barcelona, va tenir la presència de la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent; el vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, la consellera d'Empresa, Àngels Chacón, i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni.

A més de l'empresa de l'any, els premis reconeix així mateix les millors iniciatives empresarials en els àmbits de la digitalització (que ha recaigut en l'empresa eCooltra), innovació (Laboratori Echevarne), projecció internacional (Lucta), Equipara (Blanca Sorigué) i emprenedoria (Anaconda Biomed). La gala va ser presidida pel president de Prensa Ibérica, Javier Moll, la vicepresidenta, Arantza Sarasola; el conseller delegat del grup, Aitor Moll, i el director general, Sergi Guillot, així com per la directora d'El Periódico de Catalunya, Anna Cristeto.

En la seva intervenció, el director general de Ametller Origen -a qui van lliurar el premi Javier Moll, Pere Aragonès i Josep Oliu, president del Banc Sabadell- va destacar els orígens d'una empresa molt vinculada a l'entorn, però disposada a innovar. «Segur que altres famílies i operadors poden inspirar-se en el nostre model, que pot ser una de les sortides del sector primari», va posar de manifest Josep Ametller.

«Hem pogut competir amb grans multinacionals en un mercat tan ferotge com el de la distribució», va dir Ametller, que també va destacar que «les marques han de connectar emocionalment amb la comunitat. Només les marques que tinguin un propòsit honest ho podran aconseguir, a través d'una alimentació més sostenible i més neta», va afirmar

El president de Prensa Ibérica, Javier Moll, va destacar en la seva intervenció que des de les pàgines d'El Periódico «farem més costat a les empreses catalanes, vetllarem per l'estabilitat política i econòmica que necessiten per a la seva activitat i reclamarem l'impuls de les imprescindibles infraestructures», va comentar en referència al Corredor Mediterrani, a la connexió amb França amb trens d'alta velocitat i als ports de Barcelona i Tarragona.