La publicitat de jocs d'atzar i apostes on-line d'àmbit estatal estarà permesa en les retransmissions d'esdeveniments esportius que s'emetin en ràdios i televisions a partir de les 20.00 hores, com a excepció a la norma general que limitarà aquest tipus d'anuncis a la franja de matinada, d'1.00 a 5.00 hores.

Aquesta excepció està inclosa en el projecte de reial decret de comunicacions comercials de les activitats del joc, que desenvolupa els articles 7 i 8 de la Llei 13/2011, del 27 de maig, de regulació del joc, han assegurat fonts del ministeri de Consum, que es refereixen a aquest desenvolupament reglamentari com una «fita» en la regulació d'aquesta activitat a Espanya.

El text inclou més d'un centenar de mesures d'obligat compliment per als operadors de joc estatal. En aquest sentit, les citades fonts han defensat que gairebé el 99% del contingut publicitari sobre jocs d'atzar i apostes haurà de canviar després de l'aprovació del decret, que esperen entri en vigor abans del proper estiu.

D'aquesta manera, el text afectarà la publicitat del joc on-line de tots els operadors, però de manera diferent si són de caràcter públic (SELAE i ONCE) o privat. Així, els anuncis de Loteries i Apostes de l'Estat i l'ONCE no tindran restriccions horàries d'emissió en canals audiovisuals, però sí que hauran de complir la normativa quant a contingut es refereix.

Garzón s'explica

El ministre de Consum, Alberto Garzón, va defensar ahir que la prohibició total de la publicitat de jocs d'atzar i apostes on-line «no només és inadequada, sinó que és fins i tot imprudent». Així ho va dir davant l'oposició dels qui defensen que les mesures contingudes en el text, que dilluns serà exposat públicament, serien poc ambicioses, com és el cas de les associacions FACUA-Consumidors en Acció i l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), a més d'associacions d'exludòpates.

El ministre Garzón havia avançat inicialment que la publicitat de cases d'apostes només es podria emetre en la franja horària compresa entre la 1 i les 5 de la matinada.