Tenir-ho tot disponible als canals digitals per poder realitzar operacions a distància té ara més importància que mai ja que l'estat d'alarma limita els desplaçaments. Els clients de BBVA poden realitzar des de fa anys pràcticament el cent per cent de les seves gestions des d'aquests canals. Laura Ortega, mànager de la factoria digital retail de BBVA, detalla tot el que poden fer els clients a través del web i l'app, i les recomanacions del banc en aquests moments.

Davant la situació que estem vivint, quina és la recomanació de BBVA als seus clients?

La nostra prioritat és salvaguardar la salut dels clients i empleats, i col·laborar per frenar la propagació del coronavirus. Per aquest motiu, des del primer moment BBVA ha recomanat als seus clients realitzar totes les seves operacions i gestions a través dels canals digitals (web bbva.es, app mòbil i Línia BBVA), així com a través dels seus més de 2.000 gestors remots per limitar al màxim les visites presencials.

Tot i així, el client pots seguir anant a les oficines?

BBVA manté oberta part de la seva xarxa d'oficines amb una gestió dinàmica per adaptar-se a les necessitats que vagin sorgint. Com ja he comentat, recomanem no acudir a les oficines i operar digitalment, però per a aquelles persones que necessitin fer gestions presencials tenen a la seva disposició tota la informació sobre les oficines obertes i els horaris des del web.

Quines gestions es poden fer sense sortir de casa?

Gairebé la totalitat de les gestions bancàries més sol·licitades es poden dur a terme sense sortir de casa, la qual cosa facilitarà als nostres clients seguir les recomanacions sanitàries i protegir la seva salut i la de la seva família. Consultar els saldos i moviments dels comptes, fer transferències o pagar rebuts no domiciliats, són algunes de les operacions més habituals que es poden realitzar per canals digitals.

A més, tot això amb la tranquil·litat d'operar amb la màxima seguretat. Per exemple, si el client realitza el pagament de les seves compres des del mòbil, una vegada realitzat, rebrà una notificació amb els detalls de la compra si està activat el servei de notificacions de l'app. També podrà restringir l'operativa de les seves targetes, configurant el seu ús mitjançant permisos, per a una major protecció en els seus pagaments, entre moltes altres coses.

Hi ha persones no familiaritzades amb el món digital. Què poden fer en aquesta situació?

Un percentatge important de clients ja interactua amb el banc habitualment de manera digital, però algunes persones no ho havien fet fins ara. El banc s'està bolcant amb aquestes persones per facilitar el seu accés a l'app (Android i iPhone) i al web. L'entitat s'ha dirigit a aquests clients per indicar-los com crear o recuperar la seva contrasenya d'accés a la web o l'app. L'usuari amb el mòbil validat només haurà d'accedir a bbva.es o a l'app de BBVA, crear un usuari i una contrase-nya i operar amb facilitat. A més, si no té el mòbil validat, podrà fer-ho a través d'un caixer o d'un servei específic a «Línia BBVA» i, una vegada validat, donar-se d'alta a la banca on-line.