El sector del luxe també s'ha vist afectat per la crisi del coronavirus. «Ens hem vist molt perjudicats», va reconèixer ahir la vicepresidenta corporativa de Tous, Rosa Tous, en una videoconferència organitzada per la firma d'auditoria EY. La caiguda de la facturació provocada pel tancament de les més de les 700 botigues de la companyia al món es contraposa amb un augment de venda en línia, que ha passat de representar el 8% el 2019 al 30% en l'actualitat.

En l'anterior crisi, el luxe va créixer notablement. «Per primera vegada, el sector s'ha enfrontat a una caiguda de la facturació», va advertir el soci d'Advisory d'EY i especialista en retail Javier Vello. «Amb les botigues tancades és molt difícil vendre, encara que el consum online hagi crescut exponencialment», va assegurar Vello.

El soci d'EY va parlar d'una «crisi d'emocions» i va afirmar que la situació per al sector el 2020 és «difícil», amb una possible recuperació per al 2022.La digitalització serà una de les tendències «presents» en l'etapa després de la crisi. En el cas de TOUS, la venda en línia representa pràcticament un terç de la facturació.

La vicepresidenta corporativa de l'empresa va referir-se, també, a una tendència a «l'omnicanalitat avançada», és a dir, la venda assistida mitjançant una trucada telefònica o el servei de WhatsApp.»El que esperàvem que passés en els pròxims cinc anys, passarà en els pròxims 18 mesos», va anticipar Vello. El soci d'EY va assegurar que la crisi ha provocat una acceleració i canvi de determinats paradigmes com, per exemple, la digitalització. Segons Vello, la tecnologia ha de permetre vincular el consumidor amb la marca i «personalitzar» el servei per «estar a prop» de l'usuari.

Així mateix, el sector dependrà cada vegada més del mercat asiàtic. «Barcelona i Madrid necessiten incorporar el turisme de compres», va afirmar Vello, en referència als ingressos que suposen per al sector.