El 58% dels empresaris reconeix que ha patit una ampliació en els terminis en què els paguen les factures des del començament de la crisi de la covid-19. El comportament de pagament va empitjorar a Espanya l'any passat, amb 2,5 dies més, fins als 90,63 dies de mitjana, segons l'enquesta feta per a l'elaboració de la setena edició del llibre Análisis del comportamiento de pago empresarial, un macroestudi sobre la situació dels pagaments en les empreses espanyoles publicat per Informa D&B, companyia filial de Cesce.

L'estudi reflecteix que la situació econòmica general segueix sent el principal problema que afronten les empreses, però amb una major preocupació que l'any passat, ja que ha passat del 29 al 66%, seguit per la morositat, amb prop del 20%, mentre que l'any passat la segona principal preocupació era trobar nous clients.

El 91% de les empreses confirma que ha recuperat la seva activitat habitual, segons l'estudi, que mostra que el 37% opina que la principal raó dels retards en els pagaments és la intencionalitat.