Seat ha transformat el seu centre de prototips de desenvolupament (CPD) en un nou edifici de 3.000 metres quadrats, i ha unificat en una sola àrea tots els processos i activitats previs a la producció en sèrie de nous models, segons va informar ahir la companyia automobilística en un comunicat.

L'espai, amb 18.000 metres quadrats situats en el Taller 3 de la planta de Martorell (Barcelona) i una plantilla de 250 enginyers i tècnics, disposa d'instal·lacions de realitat virtual i d'una zona dedicada a la impressió 3D per al disseny de prototips i models presèrie.

En concret, l'automobilística destaca la presència d'impressores de tecnologia punta amb les quals s'imprimeixen peces d'última generació, de cara a futurs llançaments.

Únic a Espanya

El CDP de Seat, l'únic centre del sector a Espanya, segons va explicar la companyia, inclou també una sala en la qual diferents àrees de la companyia, com a investigació i desenvolupament (R+D), qualitat, processos i fabricació, treballen al costat dels professionals del CDP per analitzar i millorar el producte en fases primerenques de conceptualització.

Seat defensa que aquesta col·laboració permet «reduir i millorar els terminis de llançament dels futurs cotxes i impulsar l'eficiència en els processos i la gestió de recursos».

Per la seva banda, la responsable del CDP de Seat, Anabel Andión, va valorar ahir que la seva transformació els possibilita «treballar amb total eficiència en el desenvolupament i el llançament de nous models».

«Fa més de tretze anys que treballem amb la realitat virtual i la impressió 3D. Amb aquestes noves instal·lacions i la unificació del CPD pretenem apostar més que mai pel desenvolupament de solucions digitals i electròniques adaptades al cotxe de demà», va exposar.

Des que es va inaugurar el 2007, aquest centre ha esdevingut el nexe entre els departaments de R+D i producció, va apuntar Seat ahir en el comunicat.

Al llarg d'aquests tretze anys de trajectòria, l'espai ha desenvolupat un total de 13 concept cars: l'IBE (2010), el Cupster (2014), el Leon Cross Sport (2015) i el CUPRA Ateca (2018), entre d'altres.

Així mateix, el CDP de Martorell ha treballat durant tots aquests anys amb 5.235 presèries, 2.472 prototips de prova i 224 models tècnics.

Pel que fa a les vendes mundials, Seat ha aconseguit recuperar-les. L'abril, el pitjor mes per a la marca del grup alemany Volkswagen, van caure el 80%. El juliol, només el 12%. A Espanya, les xifres són pitjors, amb un descens del 25% en l'últim mes i de prop del 48% fins a l'agost.