Per primera vegada des de la crisi de la covid-19, el volum de compres que fan les famílies al conjunt de l'Estat torna als nivells previs a l'esclat de la pandèmia. Segons apunta Nielsen, les compres a les llars es van incrementar el 4,5% interanual durant el mes de juliol, una variació similar en comparació de la registrada el juliol de l'any passat. L'últim augment contrasta amb els creixements registrats el maig i el juny, quan les compres es van incrementar per sobre el 15% i el 7%, respectivament.

Segons la consultora, l'Estat ja ha entrat en una nova etapa de «reajustament» que tindrà efectes sobre els productes que es compraran, on es consumiran, i sobre les quantitats que les famílies invertiran en cada article.

Segons Nielsen, la crisi de la covid-19 ha introduït «noves necessitats bàsiques» relacionades amb aspectes com la protecció personal. En aquest sentit, els comerços més beneficiats han sigut les parafarmàcies de gran consum -inclouen la venda de mascaretes-, on les vendes s'han multiplicat per més de tres durant l'última setmana de juliol.

Per altra banda, la consultora també apunta que els consumidors tendiran cada cop més a apostar per productes dins el mercat «faci-ho vostè mateix», sigui en camps com la higiene personal o l'alimentació. De fet, productes relacionats amb el món de la pastisseria han duplicat les seves vendes durant el juliol. Altres sectors com l'oci, en canvi, en sortiran més perjudicats arran de les limitacions imposades durant els últims dies.

Nielsen vaticina que els consumidors seran menys amants del risc i buscaran productes que ofereixin «qualitat, valor i tranquil·litat».

D'altra banda, també apunta que hi haurà un impuls a l'activitat promocional, que en algunes setmanes va baixar fins a límits desconeguts a Espanya, de tot just un 12% de les vendes, quan l'any passat la venda promocional va ser del 18%. Per la seva banda, el director de la Unitat d'Intel·ligència de Nielsen, Scott McKenzie, va assenyalar que les «marques i distribuïdors es veuran obligats a examinar com i on tornen a l'activitat promocional, sobretot perquè en els últims mesos s'ha produït un transvasament de compradors al mercat en línia. No obstant això, la manca d'activitat promocional normal porta a un moment important i potser històric en què les empreses poden reajustar el seu enfocament i oferir més eficiència que abans», va explicar.