Els principals fabricants mundials d'automòbils van comptabilitzar unes pèrdues operatives de 10.794 milions d'euros durant el segon trimestre de l'any actual, en comparació amb els guanys de 21.759 milions d'euros registrades en el mateix període de l'any precedent. Així es desprèn d'un informe realitzat per EY, en el qual es posa de manifest l'impacte que ha tingut sobre el conjunt del sector de l'automòbil la paralització del mercat i de la producció de vehicles vinculada a la crisi del coronavirus.

Davant aquestes dades, el responsable del sector d'Automoció i Transport de EY a Espanya, Xavi Ferré, va afirmar que els resultats de l'anàlisi mostren l'impacte de la pandèmia a tot el món, encara que especialment a Europa occidental, on més han baixat les vendes. «El sector espanyol té enormes avantatges en el mercat internacional, com és la seva competitivitat, una bona logística, a més d'una indústria de components molt fort i de qualitat amb alts nivells d'eficiència», va assegurar.

Les xifres de pèrdues comptabilitzades en el segon trimestre pel conjunt dels 17 fabricants m´s grans del món suposen la primera ocasió en almenys una dècada en la qual es registren xifres negatives. D'aquest total, els grups alemanys van comptabilitzar unes pèrdues de 4.742 milions d'euros en el segon trimestre, davant dels números vermells de 361 milions dels francesos, així com dels -2.898 milions d'euros dels japonesos i dels -3.334 milions d'euros dels estatunidencs.

Entre abril i juny, únicament sis fabricants d'automòbils van aconseguir guanyar diners. Així, Hyundai va ser la companyia del sector que va comptabilitzar un benefici operatiu més elevat, amb 434 milions d'euros, un 52% menys, davant de Tesla, amb 291 milions de guanys, en comparació amb les pèrdues de 148 milions d'euros de l'any previ.

El Grup PSA, per la seva banda, va guanyar 241 milions d'euros en el segon quart de l'exercici, un 81% menys, al mateix temps que Toyota va obtenir un benefici operatiu de 115 milions (-98%). Kia també va guanyar diners en el període, amb 107 milions d'euros, un 73% menys, i Suzuki, amb 11 milions, un 98% menys.

A l'altra banda, el grup Volkswagen va comptabilitzar unes pèrdues operatives trimestrals de 2.394 milions d'euros, en comparació amb els números negres de 5.130 milions d'un any abans, mentre que Ford va perdre 1.835 milions (+195 milions el 2019) i Daimler va obtenir unes pèrdues trimestrals de 1.682 milions (-8%).