Seat ha posat en marxa una nova modalitat de treball que permet a 5.554 empleats realitzar les seves tasques des de casa dos dies a la setmana i que inclou una garantia de desconnexió digital.

Una mica més de mil empleats ja s'han adherit a aquesta iniciativa, acordada amb els representants dels treballadors, i que busca conciliar la vida personal i la laboral i avançar en la transformació digital de Seat, segons ha informat la companyia en un comunicat.

Els treballadors que optin per aquesta nova modalitat de treball -a la qual poden accedir només els que poden realitzar les seves tasques de manera no presencial- poden utilitzar les eines tecnològiques per quedar-se a casa dos dies a la setmana i poden organitzar-se el seu propi horari aquests dies entre les 6.00 i les 20.00 hores.

L'experiència duta a terme durant el recent confinament per l'epidèmia de covid-19 ha servit per fer aquest pas, ja que en aquestes setmanes més de 5.000 empleats van teletreballar.

L'empresa i els sindicats han acordat que l'empleat té dret a no respondre a qualsevol tipus de comunicació fora del seu horari laboral per garantir la desconnexió digital. Amb la posada en marxa d'aquesta nova modalitat de treball, Seat espera a més que es redueixi l'emissió de CO2 a l'atmosfera en un una mitjana de 7,2 quilos al dia.

D'altra banda, Renault ha creat una nova vicepresidència de Comunicació de Marques com a part del seu projecte per desenvolupar la seva organització entorn de les seves firmes, lloc que ocuparà Christian Stein, actual director de Comunicació de Seat.