El nou president de Seat, Wayne Griffiths, s'ha marcat com a objectiu reprendre, ja a partir del 2021, el camí del creixement i els beneficis, truncat pel coronavirus, i convertir en «molt rellevants» les dues marques -Seat i Cupra-, cosa que portarà a terme a partir de nous productes.

El consell d'administració de Seat, reunit a la Casa Seat de Barcelona, va nomenar ahir nou president Griffiths, fins ara vicepresident comercial de la marca, un càrrec que compatibilitzarà amb el de la presidència i amb el de conseller delegat de Cupra. Amb el nomenament del britànic Wayne Griffiths, es tanca un període d'interinitat a la cúpula de Seat, que estava pilotada de manera interina per Carsten Isensee, que continuarà com a vicepresident de Finances, des de la marxa de Luca de Meo fa vuit mesos.

En la compareixença posterior davant els mitjans de comunicació, Griffiths es va mostrar convençut que Seat ha aconseguit superar els pitjors moments, després de la irrupció de la covid-19, i que té per endavant un panorama econòmic estable, sempre que no tornin a aparèixer dificultats greus derivades de la pandèmia. «El meu objectiu és estabilitzar el negoci, tornar a la rendibilitat i llançar nous models a mitjà i llarg termini. Vull fer de Seat i Cupra marques molt rellevants i començar l'electrificació», va assegurar.

Així, Seat ha recuperat ja els nivells de vendes d'abans de la crisi sanitària i espera seguir així en el quart trimestre del l'any, mentre que, el 2021, Griffiths vol tornar a la rendibilitat, a partir d'una ofensiva de productes. «Som bastant optimistes que el 2021 serà un bon any per a Seat i Cupra», va dir.

El primer executiu del Grup Volkswagen, Herbert Diess, que va viatjar a Barcelona, també va assenyalar el seu optimisme després de mostrar la seva confiança en Griffiths i posar en valor que, els últims quatre anys, aquest «ha conduït les vendes de Seat a nivells rècord» i que està liderant el desenvolupament de Cupra. «Té el meu suport i estic segur que seguirà el rumb d'èxit de Seat», va dir, després de reconèixer que la companyia «ha patit molt, més que altres marques», com a conseqüència de la covid-19. Diess va assegurar que, malgrat tot, «ho hem fet bé, anem a ple ritme de producció i encarem el que queda d'any amb optimisme. Per al 2021 veiem que, si les coses van bé, poden haver-hi èxits». Un dels desafiaments de Seat és programar els llançaments de nous models a partir del 2025, que necessita l'adjudicació per part del consorci alemany un parell d'anys abans.

Tant Diess com Griffiths es van mostrar convençuts que Seat tindrà un paper en l'àmbit del vehicle elèctric, tot i que encara no s'ha concretat quan podrà disposar d'un model propi cent per cent elèctric i quan podrà fabricar aquests cotxes a Martorell.