Esther Boniquet és una emprenedora manresana que es dedica a l'assessoria d'imatge i organització d'esdeveniments. Assegura que «la dona emprenedora està emmarcada dins d'uns paràmetres o estereotips que es col·loquen molt fàcilment però que és dificil trencar-los, com per exemple la idea que l'emprenedora ha d'abraçar-ho tot sense deixar de ser la representació de la dona».

La manresana també apunta que el model de dona emprenedora actualment ha canviat. «Ara l'emprenedora no és ni la mestressa de casa ni la persona que ha evolucionat més professionalment i ha aparcat més la família. La dona emprenedora ara ha de ser capaç de combinar els dos aspectes de forma equilibrasa», afirma.

Amb l'objectiu de millorar la situació de les emprenedores, Boniquet posa el focus en la formació i l'acompanyament, del que diu que en l'àmbit local actualment està ben cobert. «Actualment hi ha dos tipus de dones emprenedores. Una és jove, domina molt el món digital i té molta facilitat per la tecnologia. L'altra s'ha hagut d'adaptar i, tot i no tenir tant coneixement del món digital, té tota l'experiència del contacte humà. Una necessita un reforç i l'altra un altre per combinar aquests dos coneixements», explica Boniquet.

A més de la conciliació entre la vida laboral i familiar, Boniquet també apunta a la pressió de la imatge a les xarxes socials com un dels principals reptes amb què es troben les dones emprenedores quan volen fer créixer el seu negoci. En aquest sentit la manresana dona importància a la idea de fer de la imatge una projecció de la marca, i no simplement posar-se «mones i resultones», perquè això no ajudaria a trencar els estereotips de la dona. En aquest sentit afirma que s'ha de treballar per combinar l'autoconfiança i la gestió empresarial perquè, per molt bo que sigui un producte, sense imatge no hi ha garantia de venda.