19 de novembre de 2020
19.11.2020
Regió7

El Banc d'Espanya veu marge per a més fusions bancàries

BBVA avisa que la unió amb el Banc Sabadell només tirarà endavant si realment es disposa d'un pla que «aporta valor per a l'accionista»

18.11.2020 | 22:34
Oficina del BBVA

El Banc d'Espanya segueix veient marge per a fusions malgrat els processos que estan damunt de la taula, entre els quals hi ha el de BBVA i Sabadell, que només serà una realitat «si aporta valor per a l'accionista».

Durant la seva compareixença en les jornades sobre el sector financer organitzades ahir per ABC i Deloitte, el conseller delegat de BBVA, Onur Genç, va aclarir que l'entitat no està «obligada» a dur a terme cap compra a Espanya, encara que això no impedeix que analitzin oportunitats com la del Sabadell. El «número dos» del banc va insistir que tant la negociació com el procés d'anàlisi comencen ara, i va recalcar que el diàleg no implica que ja s'hagi pres una decisió o se sàpiga amb certesa que acabarà en fusió.

Amb tot, va assegurar que el BBVA tindria múscul per fer la compra del Sabadell i fins i tot altres oportunitats, després de l'acord de dilluns per vendre la seva filial als Estats Units, el que farà que es converteixi en l'entitat més ben capitalitzada de les que supervisa el Banc Central Europeu (BCE).

En la jornada també hi va intervenir la subgovernadora del Banc d'Espanya, Margarita Delgado, que creu que fins i tot considerant les operacions corporatives en marxa –la més avançada, la protagonitzada per Bankia i CaixaBank–, encara hi hauria «cert marge» per a futures fusions.

I és que la concentració del sistema financer a Espanya segueix trobant-se en un nivell «mitjà-baix» en comparació amb la resta de països de la Unió Europea.

De fet, si prosperen les converses de BBVA i Sabadell, i Bankia i CaixaBank, a les quals s'uneixen els contactes entre Unicaja Banc i Liberbank, aquest índex continuaria sent «moderat».

Tot i que un dels objectius principals d'aquestes operacions és millorar l'eficiència i reduir costos, va incidir que el model de negoci resultant «ha d'anar més enllà», i tenir en compte «la complementarietat geogràfica de productes i clientela» i disposar d'un pla que generi valor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit