Seat ha invertit més de 30 milions d´euros durant els darrers 5 anys per crear el centre de test de motors més avançat del sud d´Europa a Martorell, on 200 persones fan proves les 24 hores al dia per a les marques del grup Volkswagen.

Segons va informar ahir la companyia, les instal·lacions es componen de nou bancs multienergia, que permeten realitzar diferents tipus de proves amb motors de combustió interna, elèctrics, híbrids i GNC (gas natural comprimit), amb l´objectiu de garantir que compleixen els requisits de qualitat, emissions i durabilitat compromeses durant tot el seu cicle de vida.

La inversió, que s´ha realitzat durant els últims cinc anys, ha donat lloc a un centre amb capacitat per realitzar 14.300 proves de motors cada any, des d´un estadi primerenc del seu desenvolupament fins a les proves que es requeriran per a la seva homologació posteriorment.

Les instal·lacions, que s´han anat posant en marxa a mesura que estaven acabades, es completen amb una cambra climàtica, capaç de simular unes condicions de conducció extremes, en entre -40 i +65 graus de temperatura i fins a 5.000 metres d´altura, i una torre automatitzada amb capacitat per a 27 vehicles, que els manté a una temperatura estable de 23 graus, cosa que garanteix que es trobin en un estat òptim per fer-los les proves.

En aquest centre de desenvolupament de motors, situat al centre tècnic de Martorell hi treballen 200 persones dividides en 3 torns, 24 hores al dia, 6 dies a la setmana, per realitzar proves que permetin validar nous projectes de motorització per a diferents marques del grup Volkswagen.

El vicepresident d´I + D de Seat, Werner Tietz, considera que «aquest projecte consolida la posició de Seat com una de les instal·lacions per a desenvolupament de vehicles més avançades d´Europa». A més, destaca que les noves instal·lacions de motors i la capacitat tècnica dels equips permeten posar a prova els nous motors i calibrar durant la seva fase de desenvolupament «per garantir unes prestacions òptimes», tant per a Seat i Cupra com per a les diferents marques del grup, «amb un focus especial en els motors híbrids i elèctrics».

Les instal·lacions es componen de nou bancs de motors, en els quals es posen a prova les seves capacitats i es calibren en funció del tipus de vehicle en el qual es munti aquest motor. Durant la fase de desenvolupament s´ajusten aspectes com la injecció, l´admissió de combustible o la potència, i es fan les simulacions de conducció extrema que permeten veure la resposta dels motors en situacions extraordinàries.

El centre de desenvolupament de motors disposa d´un laboratori d´emissions que realitza més de 80 tipus de proves diferents a cada vehicle, com a fase prèvia a la seva validació i en funció dels requisits d´homologació que estableixen les diferents normatives mundials. També s´han equipat amb dispositius PEMS, el sistema de mesura d´emissions portàtil que pot monitoritzar dades en marxa del vehicle i que s´utilitza per fer les proves de conducció real RDE, actualment necessàries per analitzar el consum i emissions dels cotxes sota situacions reals de conducció, com a part dels processos d´homologació. El centre també compta amb tres bancs per realitzar proves de durabilitat, on prototips i vehicles fan fins a 200.000 quilòmetres sobre rodets i sense pauses mentre s´analitzen les prestacions del motor.

Seat ha instal·lat també un sistema que recupera l´energia que generen aquests rodets i la torna en forma d´electricitat per al seu posterior consum.

A més d´aquest centre de desenvolupament de motors, Seat ha començat a construir a Martorell el futur Test Center Energy (TCE), el nou laboratori de bateries de l´automobilística, que ha suposat una inversió de més de 7 milions d´euros.