La nova terminal d'ICL al Port de Barcelona ja funciona a plena operativa després de les proves dels darrers mesos, i ha rebut aquesta setmana un vaixell Supramax, amb uns 200 metres de llargada i 32 d'amplada, per a un carregament de 51.700 tones de sal provinents de les instal·lacions de la companyia al Bages al Nord d'Anglaterra, segons ha explicat la companyia minera en un comunicat.

Es tracta del primer vaixell d'aquestes dimensions que ICL pot carregar gràcies a l'increment de la demanda de sal de carreteres, en especial al mercat del Regne Unit. La nova terminal s'ha construït pensant en operacions d'aquesta magnitud, en què s'incrementa l'eficiència i la sostenibilitat de la companyia, ja que un sol vaixell substitueix diversos vaixells més petits, de 10-15 mil tones, que fins ara han estat la càrrega habitual, amb un gran estalvi energètic.

El carregament de la sal s'efectua a través d'un dels dos "shiploaders" (grans grues de càrrega) de que disposa la nova terminal. Es tracta de sal de carreteres de diferents tipus: de més gruix per al mercat escocès i més fina pel mercat anglès. Precisament, apunta ICL, el Regne Unit ha esdevingut un mercat molt important per a l'empresa que explota les mines del Bages, amb un creixement en el darrer any de més del 15%. Aquest carregament d'un megavaixell és el primer dels que hi ha previstos aquest hivern.

Segons afirma Carles Aleman, president d'ICL Iberia, "encàrrecs com aquest són una molt bona notícia per la nostra companyia, no només per l'increment de vendes que suposa, sinó també per les implicacions en matèria d'eficiència i sostenibilitat i per donar empenta a la sortida de les reserves de sal dels nostres dipòsits salins. Demostrem així que l'eficiència logística permet obrir altres mercats fins i tot amb productes econòmics com la sal".