La planta de Seat de Martorell reorganitzarà la seva planificació a partir del 25 de gener i fins al mes d'abril per fer front a la restricció global de subministrament d'uns tipus de xips denominats semiconductors. La Línia 2 reduirà el ritme de producció de tres a dos torns a causa d'aquesta problemàtica. La Línia 1, en canvi, l'incrementarà a tres torns a ple rendiment per «l'èxit comercial» de l'Ibiza i l'Arona. La companyia també aplicarà mesures en els centres de Barcelona i de Components. Per compensar la suspensió d'una part de la producció, Seat ha plantejat als sindicats un ERTO, que s'aplicaria a partir del 15 de gener. L'abast i les condicions del procediment es determinaran durant la negociació.

«La covid-19 ens obliga, un cop més, a prendre una decisió imprevista. Ara hem d'ajustar la producció, intentant minimitzar al màxim els efectes negatius per a la plantilla, amb l'objectiu d'incrementar-la a partir del segon quadrimestre. La recuperació del volum que es perdi pot generar més necessitat de mà d'obra en els pròxims mesos», manifesta el president del Comitè Intercentres i secretari general de la UGT a SEAT, Matías Carnero.

La direcció de la companyia i els representants sindicals es van reunir ahir per negociar la implementació de mesures de flexibilitat, amb l'objectiu de reorganitzar la producció a la planta de Martorell.