Els concessionaris d'automoció de Catalunya van perdre el 25,2% del seu negoci el 2020 per la crisi sanitària i econòmica. En concret, el sector català de la distribució oficial va tancar l'exercici passat amb una facturació del 5.342 milions d'euros, davant dels 7.140 de l'any anterior. Dels 344 concessionaris oficials que operaven a la regió el 2019 es va passar a 289 el 2020 i van donar ocupació a 23.430 persones.

Quant a les àrees de negoci, la que més va patir va ser la de vehicle de segona mà, amb una caiguda en la facturació del 33,6% amb 948 milions d'euros. D'altra banda, el negoci del vehicle nou va caure el 23,4% i va facturar 3.971 milions d'euros.

Al conjunt de l'Estat, els concessionaris van perdre el 19% del negoci l'any passat. El sector de la distribució oficial va tancar el 2020 amb una facturació del 35.895 milions d'euros, mentre que el 2019 ho va fer amb 44.207. Aquestes dades van ser presentades ahir per la patronal dels concessionaris, Faconauto, en una trobada amb la premsa prèvia a la celebració del seu Congrés & Expo, que tindrà lloc els dies 17 i 18 de febrer.

Per àrees de negoci, la que més va patir va ser la de vehicle nou, amb una caiguda de facturació del 19,8%, seguida de la postvenda (-18,8%), mentre que el negoci del vehicle de segona mà va caure el 14,7%. Amb aquestes xifres, la rendibilitat mitjana de les xarxes oficials de concessionaris de vehicles va ser de l'1,2% respcte de la seva facturació, encara que el 49% dels concessionaris haurien tingut l'any passat una rendibilitat mitjana inferior al 0,5%.

«Malgrat el fort impacte que ha tingut la pandèmia i la crisi econòmica, els concessionaris hem estat capaços de mantenir la rendibilitat positiva dels negocis, encara que amb un marge molt estret, raquític. Això ja augura que el primer semestre d'enguany serà molt complicat, i la nostra viabilitat passa per reactivar la demanda i el consum. Del que passi fins al juny dependrà, en gran manera, el que aquesta crisi conjuntural no es converteixi en estructural i que els concessionaris puguem continuar invertint en futur: en la transició ecològica i digital en la qual està immers el sector», va assegurar el president de Faconauto, Gerardo Pérez.