23 de febrer de 2021
23.02.2021
Regió7

Cupra aspira a doblar les vendes a finals del 2021 i ser el 10% de la facturació de Seat

La marca anuncia la fabricació del Born i la sortida del Formentor VZ5

22.02.2021 | 23:11
Wayne Griffiths, president de Cupra i Seat, en unacte ahir

Cupra s'ha proposat doblar les vendes aquest 2021, de manera que la facturació superi el bilió d'euros. «És un pla ambiciós», va reconèixer ahir el president de Cupra i Seat, Wayne Griffiths, en un acte virtual amb motiu del tercer aniversari de la marca. Griffiths va celebrar que Cupra sigui la marca que més ràpidament està creixent i va avançar que l'aspiració és arribar a representar prop del 10% de la facturació de Seat.

Pel que fa a la xarxa de distribució, les previsions de la firma són passar dels 500 punts de venda actuals a tenir-ne 800 el 2022. D'altra banda, la companyia va anunciar que aquest 2021 començarà a fabricar el Cupra Born, mentre que a finals d'any posarà a la venda el Formentor VZ5.

Griffiths va recordar que Cupra ha estat la marca que més ha crescut l'últim any, amb 27.400 vehicles venuts i un augment interanual de l'11%. El model León va ser el que més va impulsar les vendes, amb 13.400 unitats, seguit de l'Ateca, amb 10.400 vehicles, i del Formentor, amb 3.600. Unes dades que el president de la companyia va assegurar que proporcionen «optimisme» de cara a aquest any. «Aquest gran equip em fa ser molt determinant per donar força al projecte del 2021», va subratllar el president de l'automobilística, que va afirmar que l'aspiració d'aquest exercici és doblar el volum de vendes del 2020. Unes dades amb les quals Griffiths anhela que Cupra acabi representant entre el 5 i el 10% del total de vendes de Seat. Per assolir-ho, la firma s'ha proposat impulsar la gamma de productes enfocats a l'electrificació, reforçar la difusió de la marca a través de noves experiències i acords de col·laboració, i desplegar una nova estratègia de distribució.

En el cas del pes dels vehicles elèctrics, la firma assenyala aquest punt del negoci com a element «clau». Amb els sis vehicles híbrids actuals dels models León, Formentor i Ateca, la marca es proposa enfortir la presència a Europa i accedir a mercats on l'electrificació està més arrelada, com Noruega i els Països Baixos. La intenció és que la meitat de vehicles Formentor que es venguin en versió híbrida endollable.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit