Els supermercats Bonpreu i Esclat oferiran les primeres targetes en sistema Braille per afavorir les persones amb discapacitat visual, segons ha informat Bon Preu. Aquestes noves targetes no diferenciaran col·lectius i suposaran un canvi de disseny global. A Catalunya hi ha 11.000 persones afiliades a l'ONCE i, segons la cadena d'alimentació, Bon Preu vol prendre mesures que afavoreixin un acte tan quotidià com és la compra de productes d'alimentació. Ja fa uns mesos, els supermercats de la cadena van fer un primer pas per adaptar els fullets promocionals millorant la gamma de colors i contrast cromàtic, i segons reporta l'empresa, la següent mesura recentment implantada és el canvi de disseny de les targetes client. Aquestes iniciatives s'han posat en marxa amb l'assessorament i validació de la Comissió Braille Espanyola de l'ONCE. Bon Preu assegura que vol reivindicar la inclusió en tots els àmbits de la vida i la importància de poder accedir a serveis essencials en igualtat de condicions.