Seat va perdre 339 milions d'euros el 2020 per l'impacte de la crisi de la covid-19 i les despeses relacionades amb les emissions, que van créixer fins als 262 milions d'euros. La xifra contrasta amb el benefici rècord de 445 milions registrat en l'exercici anterior. Segons els resultats publicats ahir pel grup Volkswagen, l'automobilística amb seu a Martorell va entregar 484.000 vehicles el 2020, el 27,4% menys respecte a l'any anterior. La davallada es deu, en gran part, a l'aturada de la producció durant l'estat d'alarma. El 2020, Seat va produir al voltant de 406.000 vehicles, el 31,1% menys en comparació del 2019. Això també es va traduir en una caiguda de la facturació del 19,8%, fins als 9.198 milions.

Segons l'informe anual, Seat és una de les poques marques del grup Volkswagen que va registrar pèrdues el 2020. Les altres van ser la gamma de vehicles comercials de Volkswagen, amb unes pèrdues de 454 milions, i la marca de camions Man, amb pèrdues de 631 milions. En total, Volkswagen va guanyar 8.824 milions el 2020, el 37,1% menys respecte el 2019.

Malgrat les pèrdues de Seat, la firma destaca el bon creixement de la gamma Cupra, que l'últim any va entregar al voltant de 27.000 vehicles. Això es tradueix en un increment de l'11,1% en comparació del 2019. Amb tot, la resta de models de la firma van reduir el seu volum de vendes respecte a l'exercici anterior.

A la presentació de resultats telemàtica d'ahir, el conseller delegat del grup Volkswagen, Herbert Diess, va xifrar en 2.400 milions la inversió necessària per transformar la fàbrica de Seat a Martorell en una planta on es produeixin vehicles elèctrics. D'altra banda, el directiu va destacar que la reconversió haurà d'anar acompanyada de la construcció d'una fàbrica de bateries elèctriques a l'Estat.