L’empresa manresana de venda online de material esportiu Deporvillage ha anunciat la venda del seu 80% a l’aliança Iberian Sports Retail Group –integrat per la britànica JDSports, l’alacantina Sprinter i la portuguesa SportZone–, amb la qual cosa el grup esdevindrà el líder multicanal de la venda de material esportiu a la península ibèrica. L’operació es tancarà per uns 175 milions d’euros. D’aquesta manera, els dos fundadors de la manresana, Xavier Pladellorens i Àngel Corcuera, mantindran el 20% de l’empresa i continuaran al capdavant del projecte fundat el 2010.

Deporvillage és un dels principals operadors en línia de material esportiu especialitzat a Europa. En una dècada, Deporvillage ha experimentat una expansió internacional meteòrica, amb comandes servides a més de 100 països. En l’exercici 2020, Deporvillage va generar uns ingressos per valor de 117,8 milions d’euros, i va obtenir un benefici abans d’impostos de 7,7 milions d’euros. L’actiu brut a 31 de desembre de 2020 era de 51,1 milions d’euros. Segons Pladellorens, preveu facturar aquest 2021 180 milions d’euros, i el pla de l’empresa és arribar als 500 milions el 2024.

L’adquisició de Deporvillage sumarà a Iberian Sports Retail Group (del qual té el 51% la britànica JDSports) l’especialització en categories esportives com el ciclisme, el running i els esports individuals exteriors, a més d’augmentar «significativament les capacitats digitals en el mercat d’equipament esportiu, i complementarà el desenvolupament positiu de les marques Sprinter i SportZone», segons afirmava el grup ahir en un comunicat. Sprinter i SportZone sumen 700 botigues de material esportiu a Espanya, mentre que Sports Zone, del holding portuguès Sonae, opera principalment al país veí.

L’operació ha estat assessorada financerament per Arcano; legalment per Cuatrecasas per la banda de Deporvillage, i per KWM per la banda del comprador. Pladellorens ha explicat a aquest diari que l’acord es va signar divendres. Segons aquest, tots els accionistes fins ara de Deporvillage (com els de fons de capital Samaipata i la italiana P101, així com el Grup Mediaset, Hugo Arévalo, David Tomás com a representant de SeedRocket i Cabiedes & Partners) venen la seva participació al grup multinacional, i Pladellorens i Corcuera, que mantenien un important paquet accionarial inferior al 50% de la companyia, també en venen una part.

Segons Pladellorens, el funcionament de Deporvillage serà el mateix «i no afectarà la plantilla», ha explicat a aquest diari. La intenció dels dos fundadors és acabar venent tota la seva participació a l’empresa, tot i que això «podria passar d’aquí a dos anys o deu. Mentre en tinguem ganes hi continuarem al davant», diu Pladellorens.

«Deporvillage té un fort focus en el consumidor i és el líder del mercat en les seves categories a Espanya amb un potencial significatiu per a un major desenvolupament internacional. Donem una gran benvinguda a l’equip de Deporvillage a ISRG», deia ahir en un comunicat Peter Cowgill, president executiu de JDSports. En termes similars s’expressava Miguel Mota, director executiu d’Iberian Sports Retail Group: «Donem la benvinguda a Deporvillage al grup amb la confiança que el seu excel·lent equip sumarà les seves capacitats i resultats al nostre projecte d’oferir als consumidors europeus la millor experiència de compra d’equipament esportiu multimarca i omnicanal del mercat». Per a Pladellorens, «la nostra incorporació a ISRG suposa una nova fita per a Deporvillage. És un pas molt important amb el qual esperem aportar al grup el nostre coneixement digital i aprofitar les capacitats i oportunitats que ens brinda pertànyer a un grup liderat per JDSports».

L’empresa manté vigent el pla de traslladar-se al polígon El Grau de Sant Fruitós a finals d’any

Deporvillage marxa de Manresa en no trobar-hi un espai adequat per als seus plans de creixement

Deporvillage té previst traslladar les seves instal·lacions de l’edifici Impuls del Parc Central de Manresa a una nau del poligon El Grau de Sant Fruitós de Bages, tal i com ja va explicar aquest diari el passat 2 de juny. La venda del 80% del seu accionariat al grup internacional Iberian Sports Retail Group (un consorci creat per operar al mercat peninsular, i que espera superar els 900 milions de facturació amb l’adquisició de Deporvillage) no fa variar els plans de l’empresa manresana, segons explica Xavier Pladellorens, que confia tenir operativa la nova seu de Deporvillage a finals d’any.

L’empresa manresana va decidir traslladar-se a Sant Fruitós en no trobar cap espai a Manresa que satisfés les seves necessitats. Xavier Pladellorens lamentava a aquest diari que l’Ajuntament de Manresa (responsable de l’edifici Impuls) «no hagués facilitat» una alternativa per evitar la seva marxa de la capital del Bages. Deporvillage reclamava una ampliació de l’edifici Impuls o bé poder edificar al fallit Parc Central , que està pendent d’una redefinició per agafar volada. «Els hem anat molt al darrera [de l’Ajuntament de Manresa] i han tingut molt poca operativitat», deia Pladellorens a Regió7.

Deporvillage, que dona feina directa a un centenar de persones, ocuparà una nau de lloguer de 2.500 metres quadrats a El Grau, en la qual invertirà 1,5 milions d’euros per adequar-la. La intenció de l’empresa és arribar a 500 milions d’euros i a 250 persones en plantilla el 2024.