La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va anunciar ahir que el Govern destinarà més de 100 milions d’euros a una estratègia anomenada «Experiències. Espanya país» que tindrà per objectiu principal reforçar la qualitat del sector turístic espanyol.

Maroto va explicar que aquesta iniciativa, que es presentarà al setembre, pretén que el sector «més afectat per la pandèmia de la covid-19» pugui «sortir-ne reforçat», va detallar als periodistes en una visita a Olmedo (Valladolid). La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme va considerar que aquest tipus de turisme termal està basat en la qualitat i és un «element clau» en el medi rural, perquè va argumentar que genera ocupació, assenta població, és un element d’atracció i permet acostar als turistes a una altra mena d’enclavaments com els museus o el turisme gastronòmic, entre d’altres.

«La vacunació dona confiança»

Després de ser preguntada per com avança la campanya d’estiu, la ministra va apuntar que ho fa de manera favorable gràcies a un procés de vacunació que diu que «genera molta confiança» i al fet que les condicions meteorològiques han acompanyat.

Sobre el turisme rural, la ministra va detallar que últimament n’ha augmentat la demanda, i en concret sobre el termal va dir que serà la part que més creixarà els pròxims anys.

D’aquesta mena de turisme Maroto va destacar que no tan sols és interessant pel seu aspecte vacacional, sinó que també des del punt de vista de la salut i del benestar.

«Les vacances s’estan desenvolupant d’acord amb el que es preveu, i com l’any passat, el turisme rural està sent un dels més demanats perquè va associat a més seguretat», va argumentar la ministra.

País líder en turisme

Maroto va reiterar que la inversió de més de 100 milions d’euros per a modernitzar el producte turístic permetrà tenir «una experiència a l’altura d’un país que és líder en turisme».